VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Sveikata

07.17. Kaip stiprinti imunitetą vasarą?

Dažniausiai dauguma žmonių savo imuniteto stiprinimu ir gerinimu susirūpina tik atėjus šaltajam laikotarpiui ar prasidėjus gripo epidemijai.

Vien paskubomis išgerti vitaminai ar kartą išbandytas šaltas dušas imuniteto tikrai nesustiprins taip, kad galėtumėte jaustis saugiai visą artėjantį šaltąjį sezoną.

Aktyvus gyvenimo būdas – kelias į stipresnį imunitetą

Vienas iš svarbiausių, jei ne pats svarbiausias dalykas, kalbant apie gerą imunitetą ir stiprų organizmą yra mityba. Ypač šiltuoju sezono metu mes galime kompensuoti daugybę dalykų ir gauti gerą dozę vitaminų, kadangi gamtos esame apdovanoti šviežiais vaisiais ir daržovėmis. 

Pirmiausia, kad galėtume sakyti, jog mūsų mityba yra sveika ir stiprinanti organizmą, ji privalo būti įvairi ir gausi vitaminų, mineralų bei skaidulų.

Jei vieną dieną suvalgysite dubenį braškių, o kitą dieną grįšite prie aliejuje keptų miltinų patiekalų, norimo rezultato negausite. Todėl kad ir ką valgytumėte visada  vadovaukitės lėkštės taisykle. O ji atrodo taip: 50 % šviežių ar garuose virtų daržovių ir vaisių; 25 % grūdinės kilmės gaminių – grikių, ryžių, kuskuso. Geriausiai rinktis pilno grūdo kruopas, nes jos turi daugiau skaidulų, kurios būtinos geram virškinimui ir žarnyno būklei palaikyti. Galiausiai, 25 % baltymų – gyvulinių arba augalinių, priklauso nuo jūsų mitybos pasirinkimo. Tai gali būti žuvis, vištiena arba sojos, lęšiai, avinžirniai, pupos – augalinės kilmės baltymai“, – pataria vaistininkė. 

Kai jūsų organizmas bus švarus iš vidaus – jam bus kur kas lengviau pasisavinti visas reikiamas medžiagas ir vitaminus, nei tuomet, kai žarnyno sienelės užsiteršusios. Todėl norint, kad visos mūsų pastangos nenueitų perniek – pradėkite nuo švarios ir sveikatai palankios mitybos. 

 Reikėtų reguliariai tikrintis kraują. Bent du kartus per metus – šaltuoju metu ir šiltuoju, pasidarykite išsamų testą, kuris parodo, kokių vitaminų jums trūksta.

Dažniausiai mums trūksta vitamino D ir Omega3, nors vasarą šių vitaminų apstu dėl aktyvios saulės ir šviežios žuvies, deja, pakankamai jų „prikaupti“ mūsų organizmas negali.

 Dažnas kalcio trūkumas gali būti osteoporozės priežastimi.

Aktyvus gyvenimo būdas – kelias į stipresnį imunitetą bet kokiu sezono metu.

Įvairios vaistažolės veikia kaip nespecifiniai imunostimuliatoriai, jos turi įvairių medžiagų, kurios padeda stiprinti imuninę sistemą.

Kokių vaistažolių prisirinkti vasarą?

*Liepžiedžiai – padeda nuo peršalimo, naudojama kaip prakaitavimą skatinanti priemonė.

*Rugiagėlė –  vartojama gydant peršalimą, labai padeda karščiuojant. 

*Čiobrelis – šios vaistažolės arbata yra puikus vaistas peršalus, padeda greičiau atsikosėti. Taip pat tinka sergant bronchitu, laringitu, tracheitu. 

*Jonažolė – veikia raminamai, gerina žmogaus savijautą.

*Kmynas – gerina virškinimą, padeda kepenų veiklai, kietina vidurius. Tinka kūdikiams, kai pučia pilvuką.

Parengė Birutė Silevičienė

 

 

Atgal