VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Sveikata

06.07. Kiek organizmui vasarą reikia vandens?

Dėl dehidratacijos mažėja kūno temperatūra, verčia jaustis pavargusiu, ir organizmas, siekdamas palaikyti temperatūrą, ima kaupti riebalus. Vanduo turi būti kambario temperatūros, nes šaltas medžiagų apykaitą lėtina.

Vanduo svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų  sveikatai

Vanduo svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir mūsų sveikatai, virškinimui.

Tai ypač svarbu karštomis vasaros dienomis, kadangi esant aukštesnei temperatūrai organizmas prakaituoja ir praranda daugiau skysčių, kartu su vandeniu iš organizmo pašalinamos kenksmingos medžiagos. Specialistai rekomenduoja vandens stiklinę išgerti ir kaskart prieš valgį. 

Pagal Sveikatos apsaugos ministerijos parengtą maisto pasirinkimo piramidę, 8 stiklinės vandens per dieną yra gyvybiškai būtinas kiekis, reikalingas ląstelėms, atliekančioms labai svarbias fiziologines funkcijas. Reikalingo vandens kiekis priklauso nuo jūsų amžiaus, klimato sąlygų, nuo bendros jūsų sveikatos būklės, mitybos ir fizinės veiklos lygio. Suvartojus per daug vandens, sveiko žmogaus organizmas vandens perteklių sėkmingai pašalins. Jei organizmui trūksta bent 1 proc. vandens, kyla pavojus širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemai, o netekus apie 15 proc. vandens, organizmas gali žūti apsinuodijęs savo medžiagų apykaitos produktais. 

Troškulį malšinti galima vandeniu iš čiaupo,nes mūsų šalyje vanduo – puikios kokybės. Lietuva yra vienintelė iš Baltijos ir Europos šalių, naudojanti viešajam vandens tiekimui tik požeminį (gruntinį) geriamąjį vandenį. Požeminio vandens kokybė yra geresnė negu paviršinio.

 

 

n/vanduo - Vanduo svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų  sveikatai

 

<pav>Kiek organizmui vasarą reikia vandens?

<text>Dėl dehidratacijos mažėja kūno temperatūra, verčia jaustis pavargusiu, ir organizmas, siekdamas palaikyti temperatūrą, ima kaupti riebalus. Vanduo turi būti kambario temperatūros, nes šaltas medžiagų apykaitą lėtina.

Vanduo svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir mūsų sveikatai, virškinimui.

Tai ypač svarbu karštomis vasaros dienomis, kadangi esant aukštesnei temperatūrai organizmas prakaituoja ir praranda daugiau skysčių, kartu su vandeniu iš organizmo pašalinamos kenksmingos medžiagos. Specialistai rekomenduoja vandens stiklinę išgerti ir kaskart prieš valgį. 

Pagal Sveikatos apsaugos ministerijos parengtą maisto pasirinkimo piramidę, 8 stiklinės vandens per dieną yra gyvybiškai būtinas kiekis, reikalingas ląstelėms, atliekančioms labai svarbias fiziologines funkcijas. Reikalingo vandens kiekis priklauso nuo jūsų amžiaus, klimato sąlygų, nuo bendros jūsų sveikatos būklės, mitybos ir fizinės veiklos lygio. Suvartojus per daug vandens, sveiko žmogaus organizmas vandens perteklių sėkmingai pašalins. Jei organizmui trūksta bent 1 proc. vandens, kyla pavojus širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemai, o netekus apie 15 proc. vandens, organizmas gali žūti apsinuodijęs savo medžiagų apykaitos produktais. 

Troškulį malšinti galima vandeniu iš čiaupo,nes mūsų šalyje vanduo – puikios kokybės. Lietuva yra vienintelė iš Baltijos ir Europos šalių, naudojanti viešajam vandens tiekimui tik požeminį (gruntinį) geriamąjį vandenį. Požeminio vandens kokybė yra geresnė negu paviršinio.

 

 

 

n/riebus – Svarbu žinoti, kokie riebalai yra naudingi organizmui, o kokie - pavojingi

 

 

<pav>Kaip pagerinti medžiagų apykaitą?

<text> Vyrų medžiagų apykaita 10-20 proc.  spartesnė nei moterų.  Medžiagų apykaitos greičiui įtakos turi ir raumenų bei riebalų santykis. Moksliškai įrodyta, kad kilogramas raumenų kasdien sudegina  apie 100 kalorijų, net jei žmogus tarsi nieko nedaro, tik, pavyzdžiui, sėdi.

Metams bėgant, medžiagų apykaita lėtėja. Tam įtakos turi bendras organizmo senėjimas, sumažėjęs fizinis aktyvumas, taigi, ir raumenų masės praradimas. Pasak mokslininkų, moterų, perkopusių per 30-ties metų slenkstį,  medžiagų apykaitos greitis mažėja 2-3 proc. kas 10 metų. Sulaukus 55-erių metų patariama suvartoti  150 kcal mažiau nei trisdešimtmečiams.

Kūdikių ypač greita medžiagų apykaita, vaikų ir paauglių organizme medžiagų apykaitos procesai vyksta sparčiau nei suaugusiųjų, nes jų ląstelės aktyvesnės.  Be skirtingo kūnų dydžio, įtakos turi ir didelis vaikų aktyvumas bei jautresnė nervų sistema.

<sk>Pasigaminkite gyvybės eliksyro

<text>Tris stiklines kruopščiai nuplautų avižų užpilkite 3 litrais vandens, užvirinkite ant silpnos ugnies ir virkite 20 minučių. Nukaitę nuovirą supilkite į termosą ir palikite 24 valandoms. Po paros nuovirą nukoškite, įmaišykite 100 g medaus ir perpilkite į sandarų indą.

Tokio gyvybės eliksyro gerkite po 0,5 stiklinės prieš kiekvieną valgį su trupučiu šviežiai spaustų citrinos sulčių. Laikykite skystį šaldytuve. Išgėrę visą paruoštą eliksyrą, virkite jo dar tris kartus.

Parengė Birutė Silevičienė

 

 

n/vanduo - Vanduo svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų  sveikatai

 

<pav>Kiek organizmui vasarą reikia vandens?

<text>Dėl dehidratacijos mažėja kūno temperatūra, verčia jaustis pavargusiu, ir organizmas, siekdamas palaikyti temperatūrą, ima kaupti riebalus. Vanduo turi būti kambario temperatūros, nes šaltas medžiagų apykaitą lėtina.

Vanduo svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir mūsų sveikatai, virškinimui.

Tai ypač svarbu karštomis vasaros dienomis, kadangi esant aukštesnei temperatūrai organizmas prakaituoja ir praranda daugiau skysčių, kartu su vandeniu iš organizmo pašalinamos kenksmingos medžiagos. Specialistai rekomenduoja vandens stiklinę išgerti ir kaskart prieš valgį. 

Pagal Sveikatos apsaugos ministerijos parengtą maisto pasirinkimo piramidę, 8 stiklinės vandens per dieną yra gyvybiškai būtinas kiekis, reikalingas ląstelėms, atliekančioms labai svarbias fiziologines funkcijas. Reikalingo vandens kiekis priklauso nuo jūsų amžiaus, klimato sąlygų, nuo bendros jūsų sveikatos būklės, mitybos ir fizinės veiklos lygio. Suvartojus per daug vandens, sveiko žmogaus organizmas vandens perteklių sėkmingai pašalins. Jei organizmui trūksta bent 1 proc. vandens, kyla pavojus širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemai, o netekus apie 15 proc. vandens, organizmas gali žūti apsinuodijęs savo medžiagų apykaitos produktais. 

Troškulį malšinti galima vandeniu iš čiaupo,nes mūsų šalyje vanduo – puikios kokybės. Lietuva yra vienintelė iš Baltijos ir Europos šalių, naudojanti viešajam vandens tiekimui tik požeminį (gruntinį) geriamąjį vandenį. Požeminio vandens kokybė yra geresnė negu paviršinio.

 

 

 

n/riebus – Svarbu žinoti, kokie riebalai yra naudingi organizmui, o kokie - pavojingi

 

 

<pav>Kaip pagerinti medžiagų apykaitą?

<text> Vyrų medžiagų apykaita 10-20 proc.  spartesnė nei moterų.  Medžiagų apykaitos greičiui įtakos turi ir raumenų bei riebalų santykis. Moksliškai įrodyta, kad kilogramas raumenų kasdien sudegina  apie 100 kalorijų, net jei žmogus tarsi nieko nedaro, tik, pavyzdžiui, sėdi.

Metams bėgant, medžiagų apykaita lėtėja. Tam įtakos turi bendras organizmo senėjimas, sumažėjęs fizinis aktyvumas, taigi, ir raumenų masės praradimas. Pasak mokslininkų, moterų, perkopusių per 30-ties metų slenkstį,  medžiagų apykaitos greitis mažėja 2-3 proc. kas 10 metų. Sulaukus 55-erių metų patariama suvartoti  150 kcal mažiau nei trisdešimtmečiams.

Kūdikių ypač greita medžiagų apykaita, vaikų ir paauglių organizme medžiagų apykaitos procesai vyksta sparčiau nei suaugusiųjų, nes jų ląstelės aktyvesnės.  Be skirtingo kūnų dydžio, įtakos turi ir didelis vaikų aktyvumas bei jautresnė nervų sistema.

<sk>Pasigaminkite gyvybės eliksyro

<text>Tris stiklines kruopščiai nuplautų avižų užpilkite 3 litrais vandens, užvirinkite ant silpnos ugnies ir virkite 20 minučių. Nukaitę nuovirą supilkite į termosą ir palikite 24 valandoms. Po paros nuovirą nukoškite, įmaišykite 100 g medaus ir perpilkite į sandarų indą.

Tokio gyvybės eliksyro gerkite po 0,5 stiklinės prieš kiekvieną valgį su trupučiu šviežiai spaustų citrinos sulčių. Laikykite skystį šaldytuve. Išgėrę visą paruoštą eliksyrą, virkite jo dar tris kartus.

Parengė Birutė Silevičienė

 

 

Atgal