VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Sveikata

05.04. Sušlubavo sveikata per karantiną – kur kreiptis?

Nuo karantino Lietuvoje pradžios nuolat apie jį išsamiai informuojant, daugumai gyventojų aišku, kaip elgtis atsiradus COVID-19 simptomų ar po kontakto su tikėtinu koronaviruso nešiotoju. Tačiau vis dar dažnai sulaukiama klausimo, ką daryti, jei netikėtai kyla kitų sveikatos problemų, ypač kai jos atrodo rimtos. Nors ir kitaip, ši pagalba prireikus yra teikiama.

Situacija šalyje išimtinė – dėmesys sutelktas į naująjį koronavirusą, tačiau gyventojai neturėtų nerimauti, kad, sveikatai sušlubavus dėl kitų priežasčių, gydymas yra neprieinamas. Vilniaus teritorinė ligonių kasa primena, kad dauguma medicinos paslaugų pacientams yra teikiamos nuotoliniu būdu. Taip galima gauti tiek šeimos gydytojo, tiek gydytojo specialisto konsultaciją, vyksta gydytojų tarpusavio konsultacijos, išrašomi reikiami vaistai ir medicinos pagalbos priemonės.

Taigi skirtumas tas, kad atsiradus nerimą keliančių sveikatos sutrikimų, kitaip negu anksčiau, žmonės turi ne patys vykti į gydymo įstaigą, o susisiekti su poliklinikos, kurioje yra prisirašę, registratūra dėl savo šeimos gydytojo konsultacijos. Šeimos gydytojas nuotoliniu būdu profesionaliai įvertins sveikatos būklę, simptomus ir pasiūlys galimą gydymą, prireikus išrašys siuntimą į nuotolinę gydytojo specialisto konsultaciją, išrašys elektroninį receptą.

Jeigu šeimos gydytojas nuspręs, kad žmogui būtina atvykti į gydymo įstaigą per karantiną, nes laiku nesuteikus tam tikrų paslaugų, gali atsirasti būtinosios medicinos pagalbos poreikis arba labai pablogėti paciento būklė, pacientui bus skirta apsilankyti gydymo įstaigoje. Prireikus pacientams atliekami ir būtini tyrimai, o neatidėliotinais atvejais jie guldomi į ligoninę, atliekamos operacijos, skiriamas reikiamas stacionarinis gydymas.

Kilus klausimų ar neaiškumų dėl registracijos pas šeimos gydytoją, pacientai turėtų kreiptis į gydymo įstaigos administraciją – ji kontroliuoja ir yra atsakinga už tai, kad žmonėms būtų tinkamai suteiktos reikiamos medicinos paslaugos pagal įstaigoje nustatytą tvarką ir galiojančius teisės aktus.

Gyventojams, turintiems prieš karantiną išduotą siuntimą pas gydytoją specialistą ir nespėjusiems pas jį užsiregistruoti per 30 dienų nuo siuntimo išdavimo dienos, rekomenduojama palaukti karantino pabaigos, jeigu nėra reikalinga būtinoji pagalba. Atšaukus karantiną šiems asmenims išduoti siuntimai galios dar 30 dienų, per kurias jie galės užsiregistruoti pas gydytoją specialistą.

Būtinoji medicinos pagalba, kuri reikalinga nedelsiant arba neatidėliotinai, kai dėl ūmios sveikatos būklės gresia pavojus žmogaus gyvybei ar pagalbos nesuteikus laiku gali atsirasti sunkių komplikacijų (insulto, infarkto, didelės traumos ar pan. atvejais), yra teikiama ir per karantiną. Kaip visada, tokiais atvejais turi būti kviečiama greitoji medicinos pagalba.

Primenama, kad pasireiškus gripui būdingiems ligos simptomams (karščiavimui, kosuliui, gerklės skausmui ar apsunkintam kvėpavimui) po kontakto su tikėtinu koronaviruso nešiotoju, norint pasikonsultuoti, visą parą visoje Lietuvoje skambinama karštąja nemokama koronaviruso linija tel. 1808.

Nuorodų ir kontaktų sąrašas, kuriame greitai galima rasti svarbiausią oficialią ir patikimą informaciją apie koronavirusą, karantiną bei rekomendacijas, pateikiamas ČIA.

Rūpimus klausimus galima pateikti info@vlk.lt arba (8 5) 232 2222.

Vilniaus teritorinės ligonių kasos informacija

Atgal