VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Sveikata

08.07. Magnis – mineralas, kurio vasarą netenkame greičiau

Vasarą turime daugiau galimybių praturtinti organizmą natūraliais vitaminais ir mineralais, tačiau kai kuriuos iš jų vasarą sparčiau ir prarandame. Vienas tokių mineralų, kurių vasarą netenkame greičiau – magnis. Magnio trūkumas gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų, ypač žmonėms, turintiems silpnesnę širdį. Magnio trūkumas pasireiškia raumenų mėšlungiu, kuris ypač pavojingas plaukiojant.

Magnis reikalingas stipriai nervų sistemai, sklandžiam širdies ir kraujagyslių darbui, tvirtiems kaulams, tinkamai plaučių ir raumenų sistemų veiklai palaikyti. Be to, magnis padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir kraujo spaudimą, plečia kraujagysles, dalyvauja medžiagų apykaitoje ir daugelio fermentų veikloje, yra svarbus kalcio apykaitai organizme. 

Apie magnio trūkumą praneša ne tik mėšlungis

Vasarą daug judame, kartu ir daugiau prakaituojame. O didelė dalis magnio iš organizmo pasišalina kartu su prakaitu. Dar daugiau magnio prarandame, vartodami alkoholį, gerdami daug kavos, jeigu vartojame šlapimą varančius vaistus.

Jeigu netikėtai raumenys pradeda spazmuoti, kojas karts nuo karto pradeda traukti mėšlungis, galima įtarti, kad jums trūksta magnio. Rekomenduotina stebėti viso organizmo būklę, ar nepasireiškia ir kiti magnio trūkumą rodantys simptomai:

*Sutrikusi širdies veikla;

*Padidėjęs kraujo spaudimas;

*Irzlumas ir padidėjęs dirglumas;

*Galvos skausmai;

*Apetito sutrikimas;

*Greitas nuovargis;

*Pykinimas. 

Vasarą magnis ypač reikalingas širdininkams

Pasireiškus magnio trūkumo simptomams, nereikėtų jų ignoruoti. Ypač žmonėms, turintiems širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimų, nėščiosioms, senyvo amžiaus žmonėms ir vaikams.

Žmonės, kurių širdis silpnesnė, gali pajusti silpnumą, greitesnį širdies plakimą, širdies „permušimus“. Natūralu, kad sutrikusi širdies veikla baugina, todėl svarbu įvertinti, ar to priežastis nėra būtent magnio trūkumas. Jis siejamas su didesne rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, yra pavojingas aukštą kraujo spaudimą turintiems žmonėms, nes jį dar labiau didina.

Magnio stoka gali sukelti ir daugiau sveikatos sutrikimų. Manoma, kad magnio stygius gali būti tokių ligų kaip cukrinis diabetas, osteoporozė, onkologinių susirgimų ir virškinamojo trakto ligų priežastis. Kai magnio trūksta vaikams, gali sulėtėti jų augimas, jiems sunkiau sutelkti dėmesį.

Vasaros meniu, kad gautume magnio 

Magniu, kaip ir kitais mikroelementais, praturtinti organizmą galime sveikai maitindamiesi. Todėl vasarą, kai magnio netenkame sparčiau, į kasdienį racioną reikėtų įtraukti daugiau šio mineralo turtingų produktų:

*riešutų ir sėklų (moliūgų sėklos, migdolai, anakardžiai, graikiniai riešutai);

*žalių lapinių daržovių (špinatai, kale, lapinės salotos);

*žuvies (menkė, tunas, plekšnė);

*pupelių ir lęšių;

*visadalių grūdų (rudieji ryžiai, grikiai, bolivinės balandos, viso grūdo makaronai);

*avokadų;

*džiovintų vaisių (figos, abrikosai, slyvos, datulės, razinos);

*juodojo šokolado.

Atgal