VISUOMENĖ, AKTUALIJOS
11.13. Lietuvai reikia tobulinti Valstybės valdymą
Vincentas Jasiulevičius, valdymo sistemų ekspertas
Keiskime LRVyriausybės sudėties formavimo daugiametę sistemą-netikusią patirtį .
Lietuvos bendruomenei ir jau Lietuvos jaunimui kelia susirūpinimą, LR Seimas Per Lietuvos Nepriklausomybės trisdešimtmetį nesprendė, (per didelį savanaudiškumą), nepriėmė įstatymų, kurie įtakotų į Valstybės valdymą, kuriant gerovę savo Tėvynėje Lietuvoje. Per Lietuvos Nepriklausomybės laikotarpį jau paliko daugiau milijonas gyventojų savo Tėvynę, (kažkas negerai...?). Kalti mes patys-rinkėjai, neišpildome „Darbdavio formulės“ - atsakingai parinkti darbuotojus, darbininkus, mokėti tinkamus jiems atlyginimus ir periodiškai pasižiūrėti ką nuveikia iš susitarimo, kad nebankrutuotų. Bankrutavus, nereikalingas nei darbdavys, nei surinkti darbuotojai, darbininkai. Ši formulė amžina, taikytina ir LR Seimo nariams, merams, Savivaldos tarybos nariams. Milijonas paliko Tėvynę, nes neugdomi, nešviečiami, kad reikia atsakingai patiems mokytis, dirbti, gerai pažinti LR Konstituciją, žinoti-ką reiškia žodis „Tėvynė“, o ir kontroliuoti parinktuosius į LR Seimą, savivaldą kokius darbus nuveikia. Tai visą 30 metų atkurtojeLietuvoje tęsiasi.Dauguma Seimo narių vengia susitikinėti, atsiskaitinėti rinkėjams, kaip vykdo rinkiminius įsipareigojimus. Tai atspindi rinkėjų vangiai vykdomas „LIETUVOS POLITINIO ELITO (NE) BENDRAVIMAS SU BENDRAPILIEČIAIS 2019 M. PROJEKTAS“,nes tam piliečiainebuvo ugdomi, dabar neugdomi, nešviečiami.
Atskirkime įstatymų leidėjų funkcijas nuo LR Vyriausybės narių pareigų
Siūlome naujoviškiau formuoti LR Vyriausybės sudėtį, jos programą sudaryti dalykiniu, prioritetų svarbos principu Valstybės ūkio plėtrai. Koalicinę sudėtinę programą rengti žvelgiant ir į tolį Europos Sąjungos ir globalaus pasaulio kontekste. Tautą, Lietuvos bendruomenę neprivesti prie išsigimimo, išnykimo, savanoriškai nesuniokokime tautos kalbos raidyną. Vadovaujant (koordinuojant) LR Švietimo ir Mokslo ministrui būtina parengti ir tekti LR Seimui patvirtinti 2020 m. pirmame pusmetyje „Lietuvos kompleksinio sisteminio problemų sprendimo 2020 - 2030 -2060 m. m. Valstybės valdyme programas“, peržiūrėti (sukoreguoti) ir regionų (rajonų, miestų plėtrą – darbo vietų steigimą). Įsimintina, Seimo narys-Ministras, būdamas viename asmenyje, negali vykdyti savikontrolę - parlamentinę priežiūrą (interesų konfliktas). Įstatymų leidėjo ir vykdytojų (vyriausybės) pareigos privalo būti atskirtos, išimtis gal galėtų būti tik Premjerui, (-ei)... Juk renkame Seimo narius- atstovus, o ne Ministrus. Blogiausiu atveju, jeigu Seimo narys būtų paskirtas ministru, privalo grąžinti Seimo nario mandatą. Ministrų pareigas gali užimti aukštos kvalifikacijos, patirties specialistai, jau nuveikę reikšmingus darbus, įgiję tautoje pasitikėjimą. Iki šiol būdavo, LR Konstitucijos garanto - LR Prezidento paskirti Seimo nariai - ministrais, nesusitvarkę su pareigomis, už nieką neatsakė ir nejausdami atsakomybės grįžta į LR Seimo nario turimą atsarginę-saugią kėdę, nieko neprarasdami... Ir dažnas Seimo narys, būdamas ministru, pasitvarkė savo ir grupuočių savanaudiškus reikalus, o ir dirbdami dvejose pareigose, nei vienų tinkamai negeba atlikti... LR Konstitucija kalba apie valdžių atskyrimą bei apie jų darnų darbą.
Tikėtina, augs šio LR Seimo autoritetas, kai rinkėjai matys realius, nesavanaudiškai atliktus darbus.
Siūloma nevengti priimti LR Seimo narius drausminančius įstatymus: Seimo nario darbo sąlygų įstatymą- panaikintų privilegijas, (Įstatymo projektas komisijų aprobuotas, guli Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto stalčiuose, nors Seimą įpareigojo priimti 2005 m. LR Konstitucinis teismas, Savivaldos esminis pertvarkymas ir Seimo Rinkimų įstatymai - pataisymai randasi LR Seimo Valstybės ir savivaldybių valdymo komitete, (LR Seimo rinkimų įstatymas yra antikonstitucinis –Tas pats kandidatas į Seimo narius lygiagrečiai įrašomas dviejuose sąrašuose (jei neišrenkamas vienmandatiniame sąraše, tai dažniausiai išrenkamas pagal Partinį sąrašą (partija juridinis asmuo) ir kt... Labai apleista pagrindinės Valstybės ūkio plėtros kryptys: Švietimo ir mokslo (kokybiškas ugdymas, švietimas, pradedant darželiu visose ugdymo, mokymo pakopse;Projekto „LIETUVOS POLITINIO ELITO (NE) BENDRAVIMAS SU BENDRAPILIEČIAIS 2019 M. PROJEKTAS“principus būtina (ir kaip pavyzdį) patalpinti ugdymo, švietimo visų lygių Lietuvos mokymo programose. Gerai pažinkime Lietuvos Respublikos Konstituciją. Vis tai privaloma vykdyti karta iš kartos; Mokslo įveiklinimas per mokslo Slėnius į pramonę, verslus, paslaugas. LRT Tarybai būtinas rūpestis suteikti pastoviai po savaitinę valandą LRT televizijoje, Radijuje Intelektualams (ekspertams), Nevyriausybinių organizacijų (NVO) atstovams viešai diskutuoti Valstybės problemų sprendimo temas; Sveikatinimas (švietėjiškas-prevencinis, nesveikatas sukeliančių priežasčių (pavz. priklausomybinių, patyčių, savižudybių, ...), aiškinamas pradedant vaikyste, ekologiškas maitinimasis ir t.t.); Kultūros puoselėjimas, platesnis pasiekiamumas regionuuose; Teisingumo (Teismų kokybiško darbo užtikrinimas, bausmės, žalos atlyginimas –neišvengiamumas tiesiogiai kaltininkams); Šios pagrindinės kryptys užtikrins ir kitų Valstybės ūkio krypčių plėtrą, užtikrinančių ekonominę (darbo vietas), emocinę aplinkos gerovę Lietuvoje.
Atgal