VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

VISUOMENĖ, AKTUALIJOS

11.13. Lietuvai reikia tobulinti Valstybės valdymą

Vincentas Jasiulevičius, valdymo sistemų ekspertas 

                                                                                                                                                                       

Keiskime   LRVyriausybės sudėties  formavimo  daugiametę sistemą-netikusią patirtį  .

Lietuvos bendruomenei ir jau Lietuvos jaunimui kelia susirūpinimą, LR Seimas Per Lietuvos Nepriklausomybės trisdešimtmetį nesprendė, (per didelį savanaudiškumą), nepriėmė įstatymų, kurie įtakotų į Valstybės valdymą, kuriant gerovę  savo Tėvynėje Lietuvoje. Per Lietuvos Nepriklausomybės laikotarpį  jau paliko daugiau milijonas  gyventojų savo Tėvynę, (kažkas negerai...?). Kalti mes patys-rinkėjai, neišpildome „Darbdavio formulės“ - atsakingai parinkti darbuotojus, darbininkus, mokėti tinkamus jiems atlyginimus ir periodiškai pasižiūrėti ką nuveikia iš susitarimo, kad nebankrutuotų. Bankrutavus, nereikalingas nei darbdavys, nei surinkti darbuotojai, darbininkai. Ši formulė amžina, taikytina ir LR Seimo nariams, merams, Savivaldos tarybos nariams. Milijonas paliko Tėvynę, nes neugdomi, nešviečiami, kad reikia atsakingai patiems mokytis, dirbti, gerai pažinti LR Konstituciją, žinoti-ką reiškia žodis „Tėvynė“, o ir kontroliuoti parinktuosius į LR Seimą, savivaldą kokius darbus nuveikia. Tai  visą  30 metų atkurtojeLietuvoje tęsiasi.Dauguma Seimo narių vengia susitikinėti, atsiskaitinėti rinkėjams, kaip vykdo rinkiminius įsipareigojimus. Tai atspindi rinkėjų vangiai vykdomas „LIETUVOS  POLITINIO  ELITO (NE) BENDRAVIMAS  SU BENDRAPILIEČIAIS 2019 M. PROJEKTAS“,nes tam piliečiainebuvo ugdomi, dabar neugdomi, nešviečiami.                                                                                                      

Atskirkime  įstatymų leidėjų funkcijas nuo LR Vyriausybės narių pareigų     

Siūlome naujoviškiau  formuoti  LR Vyriausybės sudėtį,  jos programą sudaryti dalykiniu, prioritetų svarbos principu Valstybės ūkio plėtrai. Koalicinę  sudėtinę programą  rengti  žvelgiant  ir  į tolį  Europos  Sąjungos ir globalaus pasaulio  kontekste. Tautą,  Lietuvos bendruomenę neprivesti  prie išsigimimo, išnykimo, savanoriškai nesuniokokime tautos kalbos raidyną.  Vadovaujant (koordinuojant) LR  Švietimo ir Mokslo ministrui  būtina parengti  ir tekti  LR Seimui patvirtinti  2020  m. pirmame  pusmetyje  „Lietuvos  kompleksinio  sisteminio  problemų sprendimo 2020  - 2030 -2060 m. m.  Valstybės valdyme programas“, peržiūrėti (sukoreguoti) ir regionų (rajonų, miestų plėtrą – darbo vietų  steigimą).  Įsimintina, Seimo narys-Ministras, būdamas viename asmenyje, negali vykdyti savikontrolę - parlamentinę priežiūrą (interesų konfliktas).  Įstatymų leidėjo ir vykdytojų (vyriausybės)  pareigos privalo būti atskirtos, išimtis gal galėtų būti tik Premjerui, (-ei)... Juk renkame Seimo narius- atstovus, o ne Ministrus. Blogiausiu atveju, jeigu Seimo narys būtų paskirtas ministru, privalo grąžinti  Seimo nario mandatą. Ministrų pareigas gali užimti aukštos kvalifikacijos, patirties specialistai, jau nuveikę reikšmingus darbus, įgiję  tautoje pasitikėjimą. Iki šiol būdavo,  LR Konstitucijos garanto - LR Prezidento paskirti Seimo nariai - ministrais, nesusitvarkę su pareigomis, už nieką neatsakė  ir nejausdami atsakomybės grįžta į LR Seimo nario turimą atsarginę-saugią kėdę, nieko neprarasdami... Ir dažnas Seimo narys,  būdamas ministru, pasitvarkė savo ir grupuočių savanaudiškus reikalus, o ir dirbdami dvejose pareigose, nei vienų tinkamai negeba atlikti...  LR Konstitucija kalba apie valdžių atskyrimą bei apie jų darnų darbą.                                                                                                   

Tikėtina, augs  šio LR Seimo autoritetas, kai  rinkėjai matys realius, nesavanaudiškai atliktus darbus.

 Siūloma nevengti priimti  LR Seimo narius drausminančius įstatymus: Seimo nario darbo  sąlygų įstatymą- panaikintų  privilegijas, (Įstatymo projektas komisijų aprobuotas, guli Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto stalčiuose, nors Seimą įpareigojo priimti 2005 m.  LR Konstitucinis teismas,  Savivaldos esminis pertvarkymas ir Seimo Rinkimų įstatymai - pataisymai  randasi LR Seimo Valstybės ir savivaldybių valdymo komitete, (LR Seimo rinkimų įstatymas yra antikonstitucinis –Tas pats kandidatas į Seimo narius lygiagrečiai įrašomas  dviejuose  sąrašuose (jei neišrenkamas vienmandatiniame sąraše, tai dažniausiai išrenkamas pagal  Partinį sąrašą (partija juridinis asmuo)    ir  kt...  Labai  apleista pagrindinės Valstybės ūkio plėtros kryptys: Švietimo ir mokslo (kokybiškas ugdymas, švietimas, pradedant darželiu visose ugdymo, mokymo pakopse;Projekto „LIETUVOS  POLITINIO  ELITO (NE) BENDRAVIMAS  SU BENDRAPILIEČIAIS 2019 M. PROJEKTAS“principus būtina  (ir kaip pavyzdį) patalpinti ugdymo, švietimo visų lygių  Lietuvos mokymo programose. Gerai pažinkime Lietuvos Respublikos Konstituciją. Vis tai privaloma vykdyti karta iš kartos; Mokslo įveiklinimas per mokslo Slėnius į pramonę, verslus, paslaugas. LRT Tarybai  būtinas rūpestis suteikti pastoviai po  savaitinę valandą LRT televizijoje, Radijuje  Intelektualams (ekspertams), Nevyriausybinių organizacijų (NVO) atstovams viešai diskutuoti  Valstybės problemų sprendimo temas; Sveikatinimas (švietėjiškas-prevencinis, nesveikatas sukeliančių priežasčių (pavz. priklausomybinių, patyčių, savižudybių, ...),   aiškinamas pradedant vaikyste, ekologiškas maitinimasis ir t.t.); Kultūros puoselėjimas, platesnis pasiekiamumas regionuuose; Teisingumo (Teismų kokybiško  darbo užtikrinimas, bausmės, žalos atlyginimas –neišvengiamumas tiesiogiai kaltininkams); Šios pagrindinės kryptys užtikrins ir kitų Valstybės ūkio krypčių plėtrą, užtikrinančių ekonominę (darbo vietas), emocinę aplinkos  gerovę Lietuvoje.  

Atgal