Transportas
07 04. Sostinės mikroautobusai tikisi atnaujinti veiklą
Vilniaus mikroautobusai sostinės valdžią kaltina akivaizdžiu nenoru jų įsileisti į bendrą transporto sistemą ir laikinai sustabdo veiklą. Privatūs vežėjai tikisi palankaus Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimo atidedant sostinės viešojo transporto reformą, po kurio mikroautobusai vėl galės išvažiuoti į gatves.
"Tai, kas įvyko liepos 2-3 dienomis (iš privačių vežėjų buvo atimti leidimai - ELTA), akivaizdu, kad įtvirtina privataus verslo pašalinimą iš Vilniaus miesto keleivių vežimo rinkos. Savivaldybė neteisėtais veiksmais atėmė leidimusi ir tuo pagrindu Vilniaus miesto vežėjų asociacijos nariai nebeturi galimybės tęsti veiklos, kadangi tam nebeturi reikalingų dokumentų", - ketvirtadienį per spaudos konferenciją sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos, vienijančios septynias bendroves, prezidentas Saulius Matulionis.
Privatūs vežėjai kritikavo savivaldybę dėl įstatymų nesilaikymo. S. Matulionis atkreipė dėmesį į Konkurencijos tarybos nutarimą, pagal kurį nustatyta, kad Vilniaus miesto savivaldybė, neskelbdama konkursų ir neįsileisdama kitų potencialių dalyvių į sostinės viešojo transporto sistemą, pažeidžia Konkurencijos įstatymą.
Vežėjai teigia laikinai sustabdę savo veiklą iki Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdžio, vyksiančio kitą savaitę - liepos 10 d.
"Jeigu Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai priims sprendimą atidėti viešojo transporto reformą, mes grįšime į rinką kuo įmanoma greičiau", - sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovas.
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas, UAB "Transrevis" direktorius Vladas Dapkus tikino dar prieš porą metų iš mero Artūro Zuoko išgirdęs, kad maršrutinių taksi perspektyvos sostinėje miglotos.
"Leidimai drastiškomis priemonėmis buvo atiminėjami, mes toliau veiklos tęsti negalime. Šiandien esame pasiruošę sudėti ginklus", - sakė V. Dapkus.
V. Dapkus nurodė, kad jo įmonei, per metus pervežančiai apie 3 mln. keleivių, dėl tokių savivaldybės veiksmų vien 65 darbuotojams prireiks išmokėti 400 tūkst. litų išeitinių kompensacijų.
Skaičiuojama, kad sostinės mikroautobusų bendrovėse dirba 350 žmonių, privatūs vežėjai perveža apie 5 proc. viso keleivių srauto Vilniaus mieste. Privačių vežėjų teigimu, šis srautas nėra toks didelis, kad leistų Vilniaus miesto viešajam transportui sutaupyti 20 mln. litų, kuriuos įvardija meras A. Zuokas.
Privatūs vežėjai abejoja ir savivaldybės ketinimais skelbti konkursus vadinamiesiems privežamiesiems maršrutams. Įmonė "Vilniaus viešasis transportas" pranešė iki liepos pabaigos ketinanti paskelbti naują konkursą, skirtą privatiems vežėjams. Planuojama, kad iš viso bus skelbiamas vienas konkursas keturiems maršrutų paketams: trys iš kurių skirti privatiems vežėjams, dirbantiems su mažos talpos transporto priemonėmis, ir vienas - privačiam vežėjui, dirbančiam su didelės talpos transporto priemonėmis.
Vilniaus savivaldybės tarybos narys, konservatorius Vidas Urbonavičius A. Zuoką dėl, anot jo, nevykusios viešojo transporto reformos paragino prisiimti asmeninę atsakomybę ir trauktis iš pareigų.
ELTA primena, kad pirmadienį Vilniuje startavo viešojo transporto sistemos reforma: nebeliko mikroautobusų, važinėja greitieji autobusai. Nors reformų priešininkai sako, kad tai tik įneš dar daugiau chaoso, Vilniaus valdžia žada greitesnį ir patogesnį susisiekimą, mažesnes transporto spūstis ir sutaupytas milijonines lėšas.