VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Transportas

09 30. Kaip Vilkaviškio policininkai kelią siaurino

Viktoras Jencius – Butautas

Alvitas garsus ne tik Šv. Onos atlaidais, paskendusiu varpu Alvito ežere, Alvito dvaro teritorijoje pakastu Napoleono karo lauko kasos lobiu. Vietiniai pasakoja, kad nedidelis posūkis ties Alvito dvaro pastatais yra tarytum užkeiktas - čia vyksta avarijos… Gal Napoleono generolų ir jo karių, o gal Antrojo pasaulinio karo metu nukankintų rusų karo belaisvių vėlės neduoda ramybės. O gal priežasčių esama žemiškesnių?

Šią vasarą Alvito ūkininkai negalėjo tiesiu keliu patekti į savo laukus, teko važiuoti aplinkkeliu, nes AB “Alvito žembirbys”, o gal G. Urbšio įmonė, kuri jau ketvirti metai barsto pjuvenas ant kelio Vilkaviškis – Kybartai, užtvėrė pravažiavimą žemės ūkio technikai į laukus, palikdami siaurą 5,2 m tunelį tarp rąstų.

Prieš trejetą - ketvertą metų Vilkaviškio policija nebuvo linkusi iš esmės reaguoti į pjuvenų barstymą iš ciklono ir pjuvenų sandėlio, įrengto 10-15 metrų atstumu nuo magistralinio kelio, kur įvyko kraupi avarija, nusinešusi žmonių gyvybes. Buvo surastos kitos avarijos priežastys. Šią vasarą Vilkaviškio policija nesiėmė priemonių saugiam ūkininkų eismui užtikrinti. Važinėti tuneliais jiems išrodo lyg ir saugiau, o kad kombainai per 5,2 metrų plyšį nepravažiuoja - ne bėda.

Nors Lietuvos Respublikos kelių įstatymas vienareikšmiškai sako, kokius įrenginius galima statyti kelių apsauginėse zonose ir kad jie turi atitikti saugaus eismo reikalavimus, AB “Alvito žemdirbys” Vilkaviškio rajone LR įstatymai netaikomi. Šią vasarą Alvito žemdirbiai negalėjo patekti į laukus, buvo net policija atvažiavusi ir tarpą tarp rąstų krūvų pamatavo. Pasirodo, tarpas 5,2 metro, o kelio plotis - 5 metrai pagal dokumentus. Alvitiečiai kalba, kad dirbo iš peties, net bauda neva 300 litų, už gėrimą šalia rąstų krūvos paskyrė, kaip ne kaip, o kelias - vieša vieta. Nuo to laiko Alvite ant kelio daugiau niekas negeria, netgi per Šv. Onos atlaidus.

Tiesa, toje vietoje yra kelio išplatėjimas. Sunku pasakyti, kokiu tiksliai būdu kelio vidurį ir kraštus nustatė policija, tačiau faktinė situacija ją tenkina. Bet keliui skiriama apsauginė zona, 10 metrų nuo kelio briaunos iš abiejų pusių. Matematika paprasta, sudėjus kelio plotį ir apsaugos zonas, gausime 25 metrų pločio laisvą erdvę, kuria bet kokia technika laisvai pravažiuos. Gal Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras savo pavaldiniams Vilkaviškyje primins įstatymo normas, kad kelio apsauginėse zonose, be žemės savininko sutikimo sandėliuoti rąstus draudžiama. O kam ta zona ir tas sutikimas, jeigu policininkai įstatymų nežino ir nenori saugaus eismo užtikrinti.

Kaip atvažiavo policija, taip ir išvažiavo…

Atgal