VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Transportas

06 09. Pirmasis pasaulyje elektrinis keltas plaukioja Norvegijoje

Norvegijoje keleivius ir automobilius pradėjo kelti pirmasis pasaulyje elektra varomas keltas. Vienam maršrutui keltas sunaudoja apie 150 kilovatvalandžių (kWh) elektros energijos – tiek pat, kiek jos per tris dienas suvartoja ir standartinis namų ūkis Norvegijoje. Keltą statė Norvegijos laivybos kompanija „Fjellstrand“ kartu su technologijų bendrove „Siemens“, kuri įdiegė elektrinę varymo sistemą ir sumontavo įkrovimo stotis prieplaukose. Gamintojų teigimu, tradiciškai naudojamą dyzeliną pakeitus elektros energija, sutaupoma apie 60 proc. kurui skirtų išlaidų.

Keltui naudojami trys ličio-jonų akumuliatorių blokai: vienas įmontuotas pačiame kelte, kiti du – prieplaukose esančiose įkrovimo stotyse.

Vieno bloko galia prilygsta 1600 standartinių automobilių akumuliatoriams. Kiekvienąkart keltui sustojus prieplaukoje, jam reikalinga elektros energija perduodama per dešimt minučių. Keltui išvykus, įkrovimo stotyse įmonuoti akumuliatoriai iš naujo įkraunami, naudojant vandens energiją (hidroenergiją).

Pasak „Siemens“ atstovų, Norvegijoje plaukiojantis keltas per metus sunaudos apie 2 mln. kWh elektros energijos, į aplinką visiškai neišskirdamas teršalų. Tuo tarpu dyzelinu varomas keltas per tą patį laikotarpį sunaudoja mažiausiai 1 mln. litrų kuro ir išskiria 570 tonų anglies dioksido bei 15 tonų azoto oksidų.

„Džiaugiamės, galėję prisidėti prie pirmojo pasaulyje elektrinio kelto kūrimo. Žengtas svarbus žingsnis, siekiant sumažinti oro taršą jūrų pakrantėse, todėl tikimės, kad tai paskatins ir kitas šalis prisidėti prie ekologiško jūrų transporto vystymo“, – komentavo „Siemens“ Naftos, dujų ir jūrų verslo departamento vadovas Mario Azaras.

Atgal