VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Transportas

12 20. Geležinkelis iki Baltarusijos bus elektrifikuotas iki 2016 m. kovo

Simbolinės kapsulės įkasimu Naujojoje Vilnioje pažymėta geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia - Baltarusijos siena elektrifikavimo darbų pradžia. Anot Premjero Algirdo Butkevičiaus, 2016 metų kovą baigus darbus, bus pasiektas galutinis projekto tikslas - vos dvi valandas trunkanti kelionė traukiniu nuo Vilniaus iki Minsko.
Pirmojo projekto etapo metu bus elektrifikuotas 28,6 km ilgio ruožas Naujoji Vilnia-Kyviškės-Kena-Baltarusijos siena, taip pat rekonstruota Naujosios Vilnios traukos pastotė. Iki 2016 m. kovo minėtame ruože bus pastatyta per 2 tūkst. metalinių konstrukcijų, kurios laikys per 300 km sieksiantį kontaktinį elektros tinklą. Įgyvendinus projektą, tarp Vilniaus ir Minsko važinėjantys dyzeliniai traukiniai laipsniškai bus keičiami elektriniais.
Premjero teigimu, projektas svarbus ne tik keleivių, bet ir krovinių vežimo aspektu, nes elektrinio traukinio kelio kelionės kaštai vidutiniškai 30 proc. mažesni nei dyzelinio, o tai svarbu didinant šalies konkurencingumą ir pritraukiant daugiau krovinių į Klaipėdos uostą iš Rytų Europos ir Azijos šalių.
"Šitas projektas nebus paskutinis. Vyriausybės tikslas yra, kad kuo daugiau 2014-2017 metų finansinėje perspektyvoje lėšų būtų naudojama inovacijoms, naujoms technologijoms. Mano palinkėjimas, kad 2014-2020 m. finansinėje perspektyvoje jus pradėtumėte įgyvendinti elektrifikavimo projektą iki Radviliškio, nukreipiant krovinius į Klaipėdą", - kalbėjo Premjeras.
Anot "Lietuvos geležinkelių" vadovo Stasio Dailydkos, bendra projekto vertė sieks 94 mln. litų, o baigus elektrifikaciją Lietuvoje iš viso bus daugiau kaip 150 km elektrifikuoto geležinkelio. Dalis darbų išlaidų bus finansuotos iš Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų.
"Pritarimas iš Europos Komisijos yra gautas", - sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Baltarusijos geležinkelių viršininko pavaduotojas Valerijus Stromukas informavo, kad iš jo šalies pusės dar neelektrifikuotas maždaug 80 km ilgio ruožas nuo Molodečno iki Lietuvos sienos, o šiuos darbus numatoma baigti panašiu laiku kaip ir Lietuvoje.
Projektą įgyvendinsiančios įmonės "Fima" generalinis direktorius Gintaras Juknevičius teigė, kad projektas techniškai nėra sudėtingas, tačiau darbus apsunkins tai, kad juos teks atlikti nenutraukiant traukinių eismo. G. Juknevičiaus teigimu, 530 dienų yra itin trumpas laikas tokio masto projektui, todėl kai kurie darbai bus atliekami ir naktį, o įvairiais etapais vienu metu gali dirbti ir keli šimtai žmonių.
Ruožo elektrifikavimas yra antrasis tokio pobūdžio projektas Lietuvoje ir pirmasis nepriklausomos Lietuvos istorijoje. Geležinkelio ruožas nuo Naujosios Vilnios iki Baltarusijos sienos yra IX tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Valstybės valdomi "Lietuvos geležinkeliai" 2012 m. lapkritį buvo pasirašę 80 mln. litų vertės darbų atlikimo sutartį su "Fima", "Eurovia Lietuva" ir "Eurovia CS" konsorciumu, tačiau konkursą apskundus Aukščiausiasis Teismas susitarimą anuliavo. Atlikus konkurso dalyviams keliamų sąlygų patikrinimą, Viešųjų pirkimų tarnyba jį leido tęsti šių metų balandį. Šį kartą "Fima" jį laimėjo jau be konsorciumo partnerių.

Atgal