VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Švietimas ir mokslas

02.17.Rengiami pokyčiai mokyklų vadovams: greitesnė atranka, mažesnė administracinė našta, daugiau pagalbos

 

Norintieji tapti mokyklų vadovais dar prieš konkursą galės įsivertinti savo gebėjimus - tokia galimybė numatyta Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos iniciatyva parengtame švietimo įstaigų vadovų skyrimo atnaujinimo plane. Jame numatytos priemonės, skirtos pritraukti daugiau potencialių mokyklų vadovų, supaprastinti jų atranką, užtikrinti pagalbą naujiems vadovams ir patirties perdavimą.

„Kuriame vadovų lyderystę auginančią ir palaikančią sistemą nuo pasirengimo tapti vadovu iki sukauptos patirties sklaidos. Suplanuoti esminiai dabartinės tvarkos atnaujinimai dėl vadovų rengimo, atrankos, paramos, karjeros tęstinumo, jų patirties panaudojimo. Norime auginti vadovus - lyderius, ne tik administratorius, ir sudaryti jiems patrauklias sąlygas dirbti", - sako švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Jolanta Urbanovič.

Ministerijos darbo grupė kartu su aukštųjų mokyklų dėstytojais, mokslininkais rengia atnaujintą vadovų kompetencijų modelį, kuriame apibrėžiami vadovui keliami išsilavinimo ir kiti reikalavimai. Atnaujinto modelio pagrindu bus kuriama nacionalinė vadovų rengimo programa, kurią sudarys studijų ar mokymų moduliai. Juos vykdys aukštosios mokyklos arba kitos reikalavimus atitinkančios įstaigos.

Kai bus baigtas kompetencijų modelis, toliau bus koreguojama kompetencijų vertinimo metodika: pretendentams pateikiamos užduotys, reikalavimai vertintojams, vertinimo procedūros ir kt. Taip pat kuriamas kompetencijų įsivertinimo instrumentas, leidžiantis išbandyti savo galimybes tapti vadovu. Įsivertinimo instrumentas padės žmonėms, kurie dar tik svarsto galimybę imtis vadovauti, pasirinkti studijų ar mokymų modulius, padėsiančius užpildyti trūkstamų kompetencijų spragas.

Siūloma, kad per antrą pretendento vertinimo etapą savivaldybėje būtų vertinama tik tai, ar jo kompetencijos tinkamos vadovauti konkrečiai mokyklai.

„Dabartiniai švietimo įstaigų vadovai, ypač nauji, beveik nesulaukia pagalbos. Todėl numatyta kurti mentorystės sistemą, kad kiekvienas naujai paskirtas vadovas gautų mentorių, o mokyklos steigėjai organizuotų konsultacijas administravimo, taip pat ir finansiniais, teisiniais, viešųjų pirkimų klausimais", - sako viceministrė J. Urbanovič.

Viceministrė pabrėžia, kad svarbios ir finansinės paskatos, pvz., palaipsniui pereiti prie to, kad švietimo įstaigų vadovams būtų suteikiama aukštesnė A1 kategorija, didinamas atlyginimas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija yra parengusi Švietimo įstatymo ir Vietos savivaldos įstatymo straipsnių pakeitimų paketą, kuris leistų įgyvendinti numatomus atnaujinimus, optimizuoti vadovų konkursų organizavimo procedūras ir terminus, mažinti švietimo įstaigų vadovų administracinę naštą.

 

Atgal