VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Kultūra

04 11. Pavasariškas muzikinis įspūdis

Zinaida Indrikonienė – ilgametė Vilniaus plokštelių studijos redaktorė

2017 metais, pavasarėjant, Vilniuje knygų mugėje man teko dalyvauti pristatant kadaise išleistas, o dabar jau naujai tiražuotas žinomų Lietuvos atlikėjų vinilo plokšteles. Ir čia mugėje buvau maloniai nustebinta LMS prezidentės, žurnalo „Muzikos barai“ redaktorės doc. Audronės Žigaitytės – Nekrošienės iniciatyva surengtomis muzikinėmis viktorinomis, kurių laimėtojai, leidžiant jiems išsirinkti mėgstamiausią plokštelę, esančią „Muzikos barų“ žurnale, rinkosi ir rodė simpatiją žurnalo numeriams su ilgamečio LNOBT koncertmeisterio altininko Andriaus Pleškūno įgrotom plokštelėm, kurios buvo tiražuotos 2009, 2011 ir 2015 metais (katalogo Nr. CD AP 1, CD AP 3, CD AP 4 AP).

Todėl šia malonia proga norėčiau plačiau pristatyti dar žurnalo „Muzikos barai“ netiražuotą antrąją Andriaus Pleškūno 2003 – 2005 metais įgrotą plokštelę CD AP 2 AP – neseniai išleistą jau antrą kartą.

Antroji 2003 – 2005 m. altininko Andriaus Pleškūno įgrota kompaktinė plokštelė iškilmingai pradedama Ch. Gounod – O Salutaris Hostia. Jaukiai ir betarpiškai nuteikia sekančiu numeriu skambanti M. K. Čiurlionio – Pastoralė. Sakrališkai filosofinę muzikinės minties plėtotę pratęsia G. F. Händel‘io – Koncerto altui ir continuo h - moll raiškus atlikimas taip pat menestreliška N. Paganini – Kapriso Nr. 20 bei barokiškai lyrinė G. P. Telemann‘o – Sonatos e-moll interpretacija.

Andriaus Pleškūno atliekama iš Martyno Mažvydo – Katekizmo – pirmos lietuviškos knygos, išleistos Karaliaučiuje 1547 m. – Giesmė (redakcija violai A. Pleškūno), H. Vieuxtemps – Elegija ir po jos, skambanti F. Schubert‘o – Ave Maria, klausantis suteikia šviesios jaunatviškos vilties ir pagarbos Dieviškam gyvybingumui, romantiškai klasikinis, liaudiškas I. Chandoškino – Koncertas altui C – dur bei J. Brahms‘o – Vengrų šokis Nr. 13 palaiko šviesią, optimistinę nuotaiką.

Kompaktinės plokštelės viršelis

L. Delibes alto solo TAIKA iš baleto „Kopelija“ įrašas (2010 m.) LNOBTeatre – solistas A. Pleškūnas, LNOBT kamerinė grupė D. Kalinauskas (klarnetas), J. Baliunienė (arfa), V. Kazlauskas (fleita), U. Čaplikaitė (fleita), V. Lubauskas (obojus)

A. Adam baleto „Žizel“ fragmentas – Prie Kryžiaus: tai A. Pleškūno mistiškai atliekamas vientisas alto solo su orkestru – LNOBT orkestro kamerine grupe (vadovas solistas – koncertmeisteris Andrius Pleškūnas, orkestruotė kameriniam sąstatui – taip pat A. Pleškūno) lyg nukelia klausytojus į XVIII a. Lietuvos muzikinės kultūros laikus, nes suskamba Vilniaus kašteliono – Vilniaus apygardos viršininko, kunigaikščio (Lizdeikos ir Pajautos – XIII a. ainio) lietuvių kompozitoriaus Motiejaus Radvilos – Sonata (1797 m. 06 14) - /transkripcija altui ir klavesinui bei subtili kadencija A. Pleškūno (2003 m. 12 31 – 2004 m. 01 20)/. Kompaktinės plokštelės pabaigoje skamba romantiškai lyrinis Andriaus Pleškūno – Memorare.

Solistas Andrius Pleškūnas šią kompaktinę plokštelę įgrojo su lietuvių muzikos instrumentų meistrų Birutės ir Česlovo Kulevičių pagamintu altu. A. Pleškūnui akompanavo Bernardas Vasiliauskas – Vilniaus Arkikatedros Bazilikos vargonais, Aleksandras Vizbaras – klavesinu, kameriniais vargonais ir Bechstein firmos fortepijonu  (Vilniaus plokštelių studijos), Daiva Šlyžienė – arfa (LNOBT instrumentu), LNOBT simf. orkestro kamerinė grupė – vadovas solistas – koncertmeisteris Andrius Pleškūnas (solo viola). Maloniai buvo jaučiamas profesionalus ansambliškumas ir imponavo solisto A. Pleškūno muzikinės kalbos raiškumas ir subtilumas. Atlikėjas savo lėšomis išleidęs šią CD plokštelę, nuoširdžiai dėkingas rūpestingai, muzikaliai motinai dail. J. M. M. Pleškūnienei (1920 – 2010), taip pat visiems įrašų dalyviams ir rėmėjams bei garso režisieriams R. Motiejūnui, V. Narvilui, garso inž. R. Pupeikiui.

Plačiau pristačius šią CD AP 2 AP plokštelę – (o jų A. Pleškūnas įgrojo jau penkias), noriu priminti jo sėkmingą koncertavimą Šv. Kryžiaus namuose Vilniuje, knygos apie vyskupus sutiktuvėse – Laiškų dialogas: Jurgis Matulaitis ir Pranciškus Petras Būčys, taip pat pristatant poetės Stasės Dzenuškaitės knygą  - Niekada niekada ne viena M. ir J. Šlapelių name muziejuje Vilniuje, šventišką koncertavimą atidarant tarpvalstybinio tapybos plenero parodą Vilniuje „Karolinos“ viešbučio galerijoje (2017 02 15), išraiškingą keturių muzikos kūrinių atlikimą viola Lietuvos operos solistės N. Ambrazaitytės minėjime Muzikos galerijoje Gedimino pr. 37, Vilniuje (2017 02 21), o išvykoje, bendruomenės prašymu, A. Pleškūno jautriai muzikuota Nidos katalikų bažnyčioje (2017 03 26). Šiltai ir nuoširdžiai Andrius Pleškūnas pagrojo edukaciniame renginyje moksleiviams L. Delibes alto solo Taika iš baleto „Kopelija“, vykusiame LNOBT 2017 m. 01 31, o 2017 m. kovo mėn. 20 dieną – Vilniaus Arkikatedroje Bazilikoje A. Pleškūnas dvasingai muzikavo Šv. Juozapo Iškilmių Šv. Mišiose – akompanavo Violeta Savickaitė (vargonai).

Vilniaus Arkikatedroje Bazilikoje Andriaus Pleškūno daug muzikuota, o taip pat daug įgrota įrašų, todėl Andrius jaučia didelį dėkingumą Dievui ir Lietuvos valstybės atgimimo laikų Vilniaus arkivyskupui – metropolitui Julijonui Steponavičiui (1911 – 1991 m.), taip pat dabartinei Vilniaus Arkivyskupijos vadovybei ir Vilniaus Arkikatedros Bazilikos administratoriui, dek. kun. Virginijui Česnulevičiui.

Atgal