AKTUALU
2025.01.16.SEO Auditas: ką reikia žinoti norint sėkmingai optimizuoti svetainę
Jeigu norite naudotis SEO paslaugomis ir gerinti savo pozicijas paieškos variklyje bei paieškos rezultatų puslapiuose, visas procesas paprastai prasidės nuo SEO audito. Tai yra visa ko pradžia, kuriant patrauklų ir optimizuotą puslapį. Kadangi Google paieškos variklio algoritmai evoliucionuoja ir keičiasi, būtini ne tik paruošiamieji, bet ir reguliarūs auditai tam, kad rezultatai nesuprastėtų.
Tačiau kam apskritai reikalingas SEO auditas ir ką jis gali duoti jums? Atsako profesionalai.
Kodėl SEO auditas yra svarbus?
Ar žinote, kad maždaug 75 % Google naudotojų (o kartais ir daugiau), net tada, kai kažko labai ieško, atsakymo į užklausą ieškos tik pirmame puslapyje (šaltinis: Black Sheep Creative). Sudėjus šią statistiką su kita, kad maždaug 90-95 % interneto patirčių prasideda nuo paieškos variklio, galime matyti, kodėl labai svarbu užimti aukštas pozicijas paieškos puslapiuose (SERP).
Jeigu jūsų puslapis nereitinguojamas aukštai arba norite pozicijas pagerinti, SEO auditas padeda nustatyti „butelio kakliukus“ ir kliūtis, neleidžiančias to pasiekti.
Išsamaus audito metu naudojami įvairūs techniniai analitikos įrankiai, kuriuos naudoja specialistai tam, kad nustatytų technines, puslapio vidines ir išorines problemas, kurios gali trukdyti jūsų svetainei užimti aukščiausias pozicijas.
Ypatingai svarbus SEO auditas e-shopams, kadangi norint, jog pirkėjas imtųsi veiksmo, svarbu ne tik užimti aukštą poziciją, bet ir pasiūlyti greitus užkrovimo laikus bei patogią navigaciją. Šie faktoriai gali tiesiogiai didinti konversijas ir pajamas.
Kokias sritis apima SEO auditas?
SEO auditą dažniausiai sudaro trys pagrindinės sritys.
Techninė SEO dalis
Svarbiausias techninės SEO dalies tikslas - paieškos varikliai turi gauti galimybę veiksmingai crawl‘inti po jūsų svetainę, ją indeksuoti ir suprasti turinį bei ypatumus. Kokie faktoriai vertinami šioje audito dalyje?
*Crawlability ir Indexability – su specialiais įrankiais randamos crawl problemos tam, kad jūsų svetainė būtų tinkamai indeksuojama.
*Svetainės greitis – pagal statistiką, su kiekviena iššvaistyta sekunde, per kurią puslapis neužsikrauna, galite netekti apie 7 % konversijų. Specialistai randa priežastis, kodėl svetainė lėtai kraunasi.
*Optimizacija mobiliems įrenginiams – kadangi mobiliais įrenginiais dabar jau generuojama daugiau nei 55 % naršymo srauto, puslapis privalo būti idealiai optimizuotas mobiliems įrenginiams.
Atlikus techninę audito dalį, randami bei pasiūlomi sprendimai esamoms problemoms.
Vidinis SEO
Vidinis SEO yra orientuotas į kiekvieną jūsų svetainėje egzistuojantį puslapį, siekiant, kad jis gautų kuo aukštesnę poziciją SERP. Jis apima:
*Raktažodžių optimizavimą – specialistai patikrina ar naudojami aktualūs, aukštos vertės raktažodžiai, jie „įdėti į tinkamas vietas“.
*Turinį ir jo kokybę – audituojama ar turinys atitinka Google algoritmo E-A-T (Expertise, Authority, Trustworthiness) standartą. Pavyzdžiui, jeigu rašomas išsamus blog‘as, jo turinys turėtų būti 1,500-2,500 žodžių ilgio.
*Meta žymas bei vidines nuorodas - specialistai patikrina ar optimizuotos meta žymos ir jos atitinka apimties reikalavimus. Įvertinamos ir vidinės nuorodos pagal svetainės struktūrą.
Vidinis SEO dažnu atveju susijęs su technine audito dalimi.
Išorinis SEO
Tam, kad svetainė reitinguotųsi kuo geresnėse pozicijose, Google turi ją laikyti patikimu, aukštos vertės informacijos šaltiniu. Tokį statusą įtvirtinti padeda išorinis SEO. Į šios dalies auditą įeina:
*Atgalinių nuorodų (backlinks) paveikslas - stiprus atgalinių nuorodų portfolio tebėra vienas svarbiausių Google reitingavimo faktorių.
*Socialinės erdvės signalai – nors ir netiesiogiai, bet dėmesys jūsų verslui socialiniuose tinkluose irgi duoda naudą domeno patikimumui.
Profesionalus požiūris ir pirmas žingsnis link aukštesnių pozicijų
Jeigu ir jūs norite geresnių rezultatų skaitmeninėje erdvėje, SEO auditas gali būti pirmasis žingsnis link didesnės sėkmės. Susisiekite ir po audito aptarkime svarbiausias metrikas bei duomenis, kur trūksta optimizacijos. Tai išsprendus, jums turėtų pavykti padidinti CTR, domeno autoritetą bei sumažinti vadinamą bounce rate, kai klientai išeina nesiėmę veiksmų. Dėl konsultacijos apie SEO galite kreiptis užpildę užklausos formą mūsų svetainėje arba el. paštu [email protected].
Atgal