Transportas
02 28. Nauja patikros procedūra
Juozas Aleksiukas
Nuo kovo 1-osios dyzelinių variklių dūmingumas techninėje apžiūroje (TA) bus tikrinamas taikant naują procedūrą, suderintą su ES teisės aktų reikalavimais. Žemiausi reikalavimai nustatyti transporto priemonėms, pirmą kartą įregistruotoms nuo 1980 m. sausio 1-osios iki 2008 m. birželio 30 d. Priklausomai nuo to, variklis be turbopripūtimo ar su turbopripūtimu - jų maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės atitinkamai neturės viršyti 2,5 ir 3,0 m-1.
Automobiliams, įregistruotiesiems nuo 2012 m. sausio 1 d., taikomi griežčiausi reikalavimai. Jais nustatoma, kad maksimali (ribinė) išmatuota absorbcijos koeficiento reikšmė neturi būti didesnė už nustatytą transporto priemonės tipo patvirtinimo metu. Kitaip sakant, neturi viršyti gamintojo deklaruotos maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės.
Prieš pat TA procedūrą pravartu ir pačiam valdytojui papildomai „prapūsti“ išmetimo sistemą. Tai atliekama keletą kartų akseleruojant iki aukščiausios variklio sūkių ribos.
Atgal