Tautos mokykla
10.16. Lietuvos švietimą konferencijoje Vilniuje apžvelgs žymiausi švietimo ir aukštojo mokslo ekspertai
Pirmadienį Lietuvoje lankysis žymiausi švietimo ir aukštojo mokslo ekspertai - Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) vadovo specialusis patarėjas švietimo politikai, vienas žymiausių švietimo ekspertų pasaulyje Andrėjas Šleicheris (Andreas Schleicher) ir aukštojo mokslo ekspertas prof. Džamilas Salmi (Jamil Salmi).
Jie dalyvaus Švietimo ir mokslo ministerijos kartu su EBPO organizuojamoje konferencijoje, kurioje bus pristatyta EBPO apžvalga "Švietimas Lietuvoje", apžvelgti aukštojo mokslo pokyčiai, diskutuojama, kaip gerinti mokinių pasiekimus ir aukštojo mokslo veiklą. Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimo, šalių patirtis pristatys Suomijos, Estijos, Latvijos, Austrijos, Vokietijos, Belgijos, Airijos, Jungtinės Karalystės atstovai.
A. Šleicheris švietimo statistiką tyrinėja ir analizuoja daugiau nei 20 metų ir, remdamasis statistiniais duomenimis, ieško atsakymo, ko reikia, kad švietimo sistema veiktų gerai, augtų mokyklų darbo kokybė. Jis yra tarptautinio penkiolikmečių pasiekimų tyrimo PISA iniciatorius ir koordinatorius. Nuo 2001 metų vykdomi PISA tyrimai padeda atskleisti įvairių švietimo politikos pokyčių įtaką mokinių pasiekimams.
Prof. Dž. Salmi - vienas iš kelių žmonių pasaulyje, galintis atsakyti į klausimą, kaip aukštojo mokslo įstaigos pasiekia pasaulinį lygį. Profesorius ketvirtį amžiaus analizuoja nacionalines švietimo strategijas ir jų įgyvendinimą, aukštojo mokslo reformas, finansavimo ir kokybės užtikrinimo modelius. Bendradarbiavo su švietimo pokyčius inicijuojančiomis vyriausybėmis ir universitetais iš beveik 100 pasaulio šalių, tarp jų ir Prancūzijos, Ispanijos, Suomijos, Norvegijos, Slovėnijos. Profesorius anksčiau dirbo Pasaulio banke, nagrinėjo geriausių universitetų politiką, kūrė aukštųjų mokyklų reitingavimo sistemas. Jis - vienas iš Pasaulio banko leidžiamų apžvalgų apie aukštąjį mokslą rengėjų.
A. Šleicheris švietimo statistiką tyrinėja ir analizuoja daugiau nei 20 metų ir, remdamasis statistiniais duomenimis, ieško atsakymo, ko reikia, kad švietimo sistema veiktų gerai, augtų mokyklų darbo kokybė. Jis yra tarptautinio penkiolikmečių pasiekimų tyrimo PISA iniciatorius ir koordinatorius. Nuo 2001 metų vykdomi PISA tyrimai padeda atskleisti įvairių švietimo politikos pokyčių įtaką mokinių pasiekimams.
Prof. Dž. Salmi - vienas iš kelių žmonių pasaulyje, galintis atsakyti į klausimą, kaip aukštojo mokslo įstaigos pasiekia pasaulinį lygį. Profesorius ketvirtį amžiaus analizuoja nacionalines švietimo strategijas ir jų įgyvendinimą, aukštojo mokslo reformas, finansavimo ir kokybės užtikrinimo modelius. Bendradarbiavo su švietimo pokyčius inicijuojančiomis vyriausybėmis ir universitetais iš beveik 100 pasaulio šalių, tarp jų ir Prancūzijos, Ispanijos, Suomijos, Norvegijos, Slovėnijos. Profesorius anksčiau dirbo Pasaulio banke, nagrinėjo geriausių universitetų politiką, kūrė aukštųjų mokyklų reitingavimo sistemas. Jis - vienas iš Pasaulio banko leidžiamų apžvalgų apie aukštąjį mokslą rengėjų.