Įvykiai
12.26. Paaiškėjo ant sausumos užplaukusio Kipro laivo gelbėjimo planas
Antradienį tarptautiniai vertintojai pateikė ant sausumos užplaukusio laivo „Ocean Crown" gelbėjimo planą. Karinių oro pajėgų sraigtasparniu nuskraidinti specialistai įvertino laivo būklę ir aplinką, išanalizavo gylius, kokiu maksimaliu atstumu galėtų prie ant seklumos esančio laivo priplaukti vilkikai, kiek jų gali prireikti. Visa informacija pateikta laivo savininkui, uosto priežiūros tarnyboms. Laivas bus pradėtas tempti nuo sausumos, kai tik bus palankios oro sąlygos.
Šią naktį Klaipėdos uoste dar siautėjo stiprus vėjas, nuo vakar vakaro buvo apribota laivyba. Ji atnaujinta 7 val. ryto.
Šiuo metu 190 metrų ilgio laivas įkalintas ties II Melnrage. Preliminari nelaimės priežastis - laivo pagrindinio variklio gedimas. Pirminiai duomenimis, taršos nepastebėta.
„Noriu patikinti, kad laivo korpusas yra sandarus ir šią minutę neturime jokių indikacijų, kad būtų kas nors blogai. Nuolat bendraujame su laivo įgula, kapitonu, esame informuoti, kad jokios grėsmės aplinkai nėra", - antradienį per spaudos konferenciją sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečeriai informaciją apie nevaldomą su Kipro vėliava plaukiojantį laivą gavo gruodžio 24 d. paryčiais. Kadangi dėl stipraus vėjo, kuris gūsiuose siekė iki 28 m/s ir jūroje iki 5 metrų aukščio įsisiautėjusių bangų, Klaipėdos uoste laivyba nuo gruodžio 23 d. vakaro buvo ribojama, laivas leidimo įplaukti į uostą laukė inkaravietėje. Laivo kapitonas ne kartą buvo įspėtas nestovėti audroje nuleidus inkarą, tačiau šio įspėjimo jis nepaisė. 02.15 val. tarnyboms jis pranešė dėl variklio gedimo nebegalintis valdyti laivo, todėl paprašė vilkikų pagalbos. Tuo metu vėjo greitis buvo pasiekęs 28 m/s. Vilkikai dėl milžiniškų bangų priplaukti prie sausakrūvio laivo negalėjo, todėl laivas su 20 žmonių įgula ėmė dreifuoti ir likus 200 metrų nuo kranto, 04.50 val. užplaukė ant seklumos. Šioje vietoje gylis siekia 5 metrus.