VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

AKTUALIJOS

2024.07.14.Šventosios uosto įstatymo pataisos Seime stumiasi į priekį

Seimo Ekonomikos komitetas šią savaitę pritarė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisoms, pagal kurias būtų atkurtas ir išplėstas netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos esantis nedidelis uostas. Jei joms pritars ir visas Seimas, uostas ateityje galės priimti laivus, skirtus vystyti ir prižiūrėti būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje. Palangos meras Šarūnas Vaitkus sako, jog Šventosios uosto molų statybos rangovo konkursą ketinama skelbti kitų metų pradžioje.
„Kitų metų pradžioje galvojame paskelbti tarptautinį molų statybos konkursą“, – šią savaitę Seimo komitete pranešė Š. Vaitkus.  Pasak jo, Europos Komisija yra leidusi savivaldybei skirtas lėšas – apie 16 mln. eurų – panaudoti uosto reikmėms. Šiuo metu molas jau projektuojamas.


„Jas (europines lėšas) galėsime panaudoti molų statybai jūroje. Jeigu molų nėra, tai nėra ir ką kalbėti apie uostą“, – teigė meras.  Pastačius molus, uostas būtų išgilintas ir pradėtų veikti. Š. Vaitkaus teigimu, jame galėtų švartuotis apie 300 jachtų.  Be to, Šventojoje galėtų budėti kariuomenės gelbėjimo laivai, kurie dalyvautų likviduojant incidentus Būtingės naftos terminale. „Prie vienos krantinės galės švartuotis gelbėjimo laivai. Dabar Būtingės terminalas, kuriam reikalingas gelbėjimo laivas, nuo Šventosios uosto yra nutolęs apie 3,5 km. Įvykus nelaimei dabar gelbėjimo laivas turėtų plaukti iš Klaipėdos – apie tris valandas. Tiek plaukti yra per ilgas laiko tarpas. Stipriai avarijai įvykus – jūroje išsiliejus naftai ar nutrūkus vamzdynui būtų didelė tragedija, jeigu iškart nebūtų reaguojama“, – kalbėjo Š. Vaitkus.   
Šventosios uostas būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje aptarnausiantiems laivams galėtų būti pritaikytas 2027 metais. Nuo šių metų Šventosios jūrų uostą valdo Palangos savivaldybės įsteigta direkcija.

 

 


Seimo Ekonomikos komitetas šią savaitę pritarė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisoms, pagal kurias būtų atkurtas ir išplėstas netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos esantis nedidelis uostas. Jei joms pritars ir visas Seimas, uostas ateityje galės priimti laivus, skirtus vystyti ir prižiūrėti būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje. Palangos meras Šarūnas Vaitkus sako, jog Šventosios uosto molų statybos rangovo konkursą ketinama skelbti kitų metų pradžioje.
„Kitų metų pradžioje galvojame paskelbti tarptautinį molų statybos konkursą“, – šią savaitę Seimo komitete pranešė Š. Vaitkus.  Pasak jo, Europos Komisija yra leidusi savivaldybei skirtas lėšas – apie 16 mln. eurų – panaudoti uosto reikmėms. Šiuo metu molas jau projektuojamas.
„Jas (europines lėšas) galėsime panaudoti molų statybai jūroje. Jeigu molų nėra, tai nėra ir ką kalbėti apie uostą“, – teigė meras.  Pastačius molus, uostas būtų išgilintas ir pradėtų veikti. Š. Vaitkaus teigimu, jame galėtų švartuotis apie 300 jachtų.  Be to, Šventojoje galėtų budėti kariuomenės gelbėjimo laivai, kurie dalyvautų likviduojant incidentus Būtingės naftos terminale. „Prie vienos krantinės galės švartuotis gelbėjimo laivai. Dabar Būtingės terminalas, kuriam reikalingas gelbėjimo laivas, nuo Šventosios uosto yra nutolęs apie 3,5 km. Įvykus nelaimei dabar gelbėjimo laivas turėtų plaukti iš Klaipėdos – apie tris valandas. Tiek plaukti yra per ilgas laiko tarpas. Stipriai avarijai įvykus – jūroje išsiliejus naftai ar nutrūkus vamzdynui būtų didelė tragedija, jeigu iškart nebūtų reaguojama“, – kalbėjo Š. Vaitkus.   
Šventosios uostas būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje aptarnausiantiems laivams galėtų būti pritaikytas 2027 metais. Nuo šių metų Šventosios jūrų uostą valdo Palangos savivaldybės įsteigta direkcija.
Atgal