VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

AKTUALIJOS

2023.08.26. Įpusėjo ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimas

Vienas didžiausių geležinkelio infrastruktūros atnaujinimo projektų Lietuvoje – geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda, įskaitant vadinamąjį Vilniaus mazgą, elektrifikavimas, priartėjo prie pusiaukelės. Įgyvendintus darbus, tarp kurių – baigiamos elektrifikuoti atkarpos, projektui svarbios traukos pastotės statybos, apžiūrėjo ir vertino susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Geležinkelio arterija Vilnius-Klaipėda yra intensyviausiai naudojamas geležinkelio ruožas šalyje, todėl jo elektrifikavimas svarbus visos šalies infrastruktūrai. Praėjusiais metais ja pervežta apie 40 proc. geležinkeliu gabenamų krovinių ir 16 proc. keleivių srauto.

Šiais metais užbaigus 42 km ilgio Vilniaus mazgo bei 122 km ilgio geležinkelio atkarpos Kaišiadorys-Radviliškis kontaktinio tinklo statybas, iš viso bus pastatyta 164 km kontaktinio tinklo iš 363 km, apimančių visą Vilnius-Klaipėda elektrifikacijos projektą. Be kontaktinio tinklo statybos darbų elektrifikacijos projektas apima šešių traukos pastočių statybas, jų prijungimą prie „Litgrid“ elektros tiekimo tinklų bei testavimą, taip pat aštuonių autotransformatorinių, užtikrinančių elektros įtampos stabilumą kontaktiniame tinkle, statybas.

„Tai yra strategiškai svarbus valstybei projektas, o šiuo atveju intensyviausiai naudojamo geležinkelio ruožo šalyje elektrifikacija leis užtikrinti žalesnes keliones visiems keleiviams pritaikytais perkamais elektriniais traukiniais. Geležinkelių elektrifikavimui aukštas prioritetas teikiamas tiek Lietuvoje, tiek ir visos Europos Sąjungos mastu“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Šiuo metu Lietuvoje visiškai elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai: Vilnius-Kaunas, Vilnius-Trakai ir Vilnius-Kena. Tai sudaro 8 proc. viso šalies tinklo, o užbaigus šį elektrifikacijos projektą elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje išaugs beveik iki 27 procentų.

Atgal