Švietimas ir mokslas
2013-09-06
Sostinės Simono Stanevičiaus vidurinė mokykla jau skaičiuoja 25-uosius metus. Pirmąją naujųjų mokslo metų dieną mokyklos direktorius Romualdas Petravičius, sveikindamas su Rugsėjo pirmąja moksleivius, jų tėvelius bei pedagogų kolektyvą, pasidžiaugė, kad pirmokų susirinko trys klasės. Tiek pat pavasarį mokyklą paliks abiturientų.
2013-08-30
Prasidėjus naujiems mokslo metams Kauno rajono mokyklų slenkstį peržengs daugiau pirmokų nei pernai - maždaug 800. Pirmaklasių skaičiaus augimo tendencija stabiliai laikosi jau nemažai metų.
Deja, kaip mokslo metų pradžios išvakarėse savivaldybės surengtoje tradicinėje konferencijoje sakė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, bendras mokinių skaičius rajono mokyklose mažėja. Ankstesniais metais jų būdavo daugiau kaip 10 tūkstančių, o šiemet - jau tik apie 9200.
2013-08-30
2013-08-30
Valstybės vykdoma švietimo ir aukštojo mokslo reforma turi nemažai šalininkų, bet gal dar daugiau - priešininkų. Kauno technologijos universiteto (KTU) rektoriaus profesoriaus Petro Baršausko nuomone, kurią jis naujų mokslo metų išvakarėse išsakė naujienų agentūrai ELTA, priešininkų gali būti ir dėl inercijos, ir dėl nenoro keistis.
2013-08-20
2013-08-09
Visuomet nereikia taškyti valstybės lėšas, tuo labiau dabar artėjant krizei reikia vertybes labai racionaliai naudoti.
18-20 amžiais mokslai vystėsi pagal diferencijavimo principus, o 20 amžiaus pabaigoje suintensyvėjo vystymasis pagal integravimo principus tarp atskirų mokslo šakų. Didžiulių fundamentinių ir taikomųjų mokslų pasiekimų rezultate sukurti nauji ir išvystyti žinomi metodai bei priemonės tapo artimos daugeliui mokslo sričių ir tuo priverčia skirtingas mokslo sritis suartėti, integruotis.
2013-07-26
Norint, kad daugiau jaunimo studijuotų tiksliuosius mokslus, švietimą šia linkme reikia pradėti nuo mažens, sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis bei Lietuvoje viešinti Europos Komisijos narė, atsakinga už mokslinius tyrimus, inovacijas ir mokslą, Merė Geigen-Kvin (Maire Geoghegan-Quinn).
2013-07-12
Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai nuo 2011 m. lapkričio 9 d. įgyvendina projektą „Studentų verslumo įgūdžių stiprinimas, panaudojant europinį verslumo ugdymo modelį EUROPRISE“. Projektas finansuojamas pagal 2007-2013 m. Žmoniškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-07-K-03 priemonę „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas“. Projekto kodas: VP1-2.2-ŠMM-07-K-03-014. Įgyvendinimo laikotarpis: 2011-11-09 – 2013-11-09.
2013-06-28
2012 m. Kijevo T. Ševčenkos nacionalinio universiteto Teisės fakulteto II kurso studentės Julija Michajliuk ir Marina Velhan užpildė internete paskelbtas anketas, norėdamos patekti į Švietimo mainų paramos fondą – Erasmus Mundus programą (studentų keitimosi Europos sąjungos bei kitų šalių programa). J. Michajliuk ir M. Velhan parašė prašymą ir motyvaciją (kodėl nori važiuoti, ko tikisi iš studijų kitoje šalyje ir pan.) ir pateikė universiteto rekomendaciją. Iš 12 paskelbtų universitetų įvairiose šalyse (Anglija, Italija, Lietuva, Slovakija, Vengrija ir kitos šalys) abi pasirinko Lietuvą – Mykolo Romerio universitetą Vilniuje. Pasirinkimą lėmė paskelbta programa: įdomūs dalykai, be to, dėstoma anglų kalba (kitur, tarkim Italijoje, anglų ir italų kalbomis), lyginant su kitomis Europos šalimis ne toks brangus pragyvenimas, ir itin svarbu, kad palyginti ne taip toli nuo savo valstybės.
2013-06-14
Švietimo įstaigų ir muziejų bendradarbiavimas turi būti plečiamas, sudarant kuo geresnes sąlygas mokiniams lankytis muziejų edukacinėse programose, rengiant aktyvias pamokas muziejų erdvėse, bendradarbiaujant pedagogams ir muziejininkams. Tai sutarta švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio ir Lietuvos muziejų asociacijos susitikime.
2013-06-04
18-20 amžiais mokslai vystėsi pagal diferencijavimo principus, o 20 amžiaus pabaigoje – pagal integravimo principus tarp atskirų mokslo šakų. Didžiulių fundamentinių ir taikomųjų mokslų pasiekimų rezultate sukurti nauji ir išvystyti žinomi metodai bei priemonės tapo artimos daugeliui mokslo sričių ir tuo priverčia skirtingas mokslo sritis suartėti, integruotis.
2013-05-31
2013-05-31
2013-05-29
2013 metų bendrasis priėmimas įgyvendinamas naudojant informacinę sistemą ir kitas priemones sukurtas ar kuriamas LAMA BPO vykdomo projekto VP1-2.1-ŠMM-01-V-02-005 „Priėmimo į aukštąsias mokyklas sistemos tobulinimas ir įdiegimas“ apimtyje. Projektas finansuojamas pagal 2007 – 2013 m. žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.1-ŠMM-01-V priemonę „Švietimo kokybės užtikrinimo ir stebėsenos sistemų stiprinimas“. Įgyvendinant projekto tikslus „Tobulinti priėmimo į aukštąsias mokyklas sistemą didinant jos techninį ir programinį funkcionalumą bei tobulinti priėmimo į aukštąsias mokyklas sistemą gerinant sistemos dalyvių kompetenciją, užtikrinant priėmimo proceso efektyvumą ir žinomumą“ informuojame visuomenę ir suinteresuotąsias puses apie 2013 metų bendrąjį priėmimą į Lietuvos aukštąsias mokyklas.
2013-05-10
JAV nacionalinė aeronautikos ir kosmoso agentūra (NASA) pirmojo Lietuvos palydovo kūrėjus informavo daugiau nei dviem savaitėmis paankstinusi kompanijos "SpaceX" raketos nešėjos "Falcon 9" paleidimą. Raketa, kuri lapkričio 28-ąją turėjo į Tarptautinę kosminę stotį nugabenti pirmąjį lietuvišką palydovą "Lituanica SAT-1", bus paleista lapkričio 11-ąją. Šis NASA sprendimas privertė palydovą kuriančią mokslininkų komandą keisti suplanuotą grafiką ir intensyvinti darbus.
2013-04-23
2013-04-19
Pavyzdžiui, Sichuano universiteto Semiotikos ir medijos studijų institutas, įkurtas 2008 m., tyrinėja daugiau negu dvidešimtį sričių. Čia yra poezijos, fantazijos, etikos, giminės, industrijos, kultūros, socialinė, etnologijos, meno ir literatūros, vertimo semiotika. Institutas leidžia pusmetinį ir mėnesinį semiotikos žurnalus, priima skelbti straipsnius.
2013-04-12
2013-04-09
Pagrindinė mokyklos problema – ne mokinio krepšelis, o tai, kad tie pinigai paleidžiami vėjais: vis stiprėja įspūdis, kad Lietuvos vaikai ne mokomi ar ugdomi, o jiems tik teikiamos „mokymo paslaugos“, nesirūpinama grįžtamuoju ryšiu su ateitimi. Ir mokykla, ir tėvai neskatina vaikų pirmauti, ir ypač būti pirmūnais moksle, t.y. mokykloje. O ką jie išmoko, kokias idėjas ir kokį moralės supratimą įsisavino, niekam nerūpi. O visokių biurokratų, ministerijos ir mokyklų administratorių, svarbiausias tikslas - švietimą privatizuoti, padaryti mokamu, paversti verslu