VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

POLITIKA

09 21. Apie rinkimus kalbėkime vyriškai!

Petras Skutas

Įvedus internetinį balsavimą didžia dalimi atkristų balsų skaičiavimas rinkimų komisijose. Šito ir bijo Seimo partijos.

Dabar pagal Rinkimų įstatymą balsus skaičiuoja tik Seimo partijų deleguoti komisijų pirmininkai, ne Seimo partijos teisės deleguoti savo asmenis į komisijų pirmininkus neturi. VRK pirmininkas gali būti tik Seimo pasiskirtas asmuo, o jos nariai Seimo partijų ar jų valdomų valstybės institucijų deleguoti asmenys. Taigi praktiškai jau 20 metų, kai turime situaciją, kai iš esmės  Seimo partijos pačios kandidatuoja į Seimą, pačios balsus skaičiuoja.

Tam balsų skaičiavimui apmokėti Seimas skiria dešimtis milijonų per kiekvienus rinkimus. Taigi pinigų, kuriuos valdo taip paskirtų komisijų pirmininkai yra... Be to, komisijų pirmininkų rankose yra rinkiminių komisijų antspaudai balsavimo biuleteniams suantspauduoti, taip pat Seimo partijų  žmonių rankose yra biuletenių spausdinimas, jų skaičiaus formalus kontroliavimas ir t.t. ir pan. Sakysite, yra stebėtojai. Gerai, bet kažkodėl Seimo partijos nesitenkina stebėtojų vaidmeniu rinkimuose ir teisės deleguoti asmenis į komisijų pirmininkus, pvz., savivaldybių bendruomenėms neperduoda.

Ir šitai vyksta, kai Seimo partijomis, pačiu Seimu pasitiki vos keli procentai rinkėjų. Beje, dar viena keistenybė. VRK yra tokia svarbi demokratijos, teisingų rinkimų užtikrinimo institucija, o nei „vilmorai“, nei kitos apklausų firmos neklausia, kaip pasitikima VRK. Paradoksas, apklausose klausiama, ar pasitikima gaisrininkais, kuo tik nori, tačiau dėl pasitikėjimo VRK klausimo nėra. Akivaizdu, tai neatsitiktinai...

Įvedus internetinį balsavimą Seimo partijoms užsitikrinti tokią susikurtą padėti taptų sunkiau arba net  būtų visiškai neįmanoma.

Yra pagrindo manyti, kad čia yra tikroji internetinio balsavimo įvedimo vilkinimo priežastis. Seimo partijos daro viską, kad dabar funkcionuojančios tvarkos rinkimų organizavime neprarastų, dėl to kiek įmanydamos iš kadencijos į kadenciją tempia internetinio balsavimo įvedimą.

Žinant, kaip politikoje, valdžioje yra įsigalėjęs melavimas, nesąžiningumas, neatmestina galimybė, kad apklausų, vykdomų rinkimų dieną, rezultatų paskelbimas vos uždarius balsavimų duris gali būti panaudotas valdžios partijų savo tikslams. Beje, krenta į akis ir tai, kad šių apklausų rezultatai labai gerai atitinka tikrus balsavimo rezultatus. Tai, ar negali būti taip, kad tokiu nekaltu būdu paskelbiami ne tikri, o tokie rezultatai, kokie Seimo partijų galėjo būti sutarti, o gal tokiu paskelbimu net gali būti orientuojami pačių deleguoti komisijų pirmininkai, kokie maždaug rinkimų rezultatai turėtų būti.

Kad tokių galimybių nebeliktų, apklausų vykdymas rinkimų dieną yra uždraustinas jau šiuose Seimo rinkimuose ir - nustatytina, kad iki oficialaus rezultatų paskelbimo, žiniasklaidoje galima operuoti tik iki rinkimų atliktų apklausų rezultatais. Įtartinų žaisliukų per rinkimus neturėtų būti.

Apie rinkimus kalbėkime, ponai, atvirai!
Rinkimų rezultatai gali būti kitokie negu VRK paskelbti po rinkimų.

Atgal