VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Mokslas ir technika

08 17. Ko reikia interneto puslapiui, kad jį visada gerai rastų lankytojai?

Verslininkai šį klausimą dažnai užduoda savo reklamos agentūrai, interneto svetainės kūrėjams, SEO agentūrai ir net pačių rinkodaros skyriaus kolegoms.

Vieningo atsakymo iki šiol nėra.

Visos suinteresuotos pusės traukia į save – Google reklamos agentūros įsitikinusios, kad efektyviausia yra kontekstinė google reklama.

SEO specialistai pasiruošę prisiekti, kad tik optimizacija paieškos sistemoms išgelbės verslą...

Interneto puslapių kūrėjai vis dar nesėkmingai bando įrodyti, kad stilingas ir gražiai pagamintas puslapis yra būtent tai, ko nori lankytojas. O gal to nori tik užsakovas?..

Žiniasklaidoje pasirodo ne vienas straipsnis apie SEO ir reklamą bei interneto rinkodarą, tačiau po mėnesio jie tampa nebeaktualūs, nes šioje srityje reikalavimai nuolat keičiasi. Ką daryti dabar, kad ir po keleto metų interneto svetainė būtų gerai randama lankytojų?

Autoritetas

Interneto svetainės autoritetas nėra tas pats, kas SEO specialistams gerai žinomas terminas DA (angl. Domain Authority). Pastarąjį terminą sugalvojo SEO įrankių kūrėjai MOZ.com ir jį pripažįsta dauguma SEO specialistų visame pasaulyje. Tačiau tai nebūtinai reiškia, kad Google algoritmas autoritetą skaičiuoja taip pat.

Viena aišku – kuo patikimesnis puslapis, tuo jo autoritetas yra didesnis ir paieškos sistema turi tokį puslapį rodyti pirmose pozicijose pagal tam tikrus raktinius žodžius.

Kaip tą autoritetą pasiekti? Reiktų atsižvelgti į kelias sritis:

1.       Nuorodos iš kitų autoritetingų puslapių;

2.       Vartotojui naudingas, geras ir nuolatos atnaujinamas turinys;

3.       Nuolatinis turinio dalinimasis socialiniuose tinkluose;

4.      Prekės ženklo paminėjimas autoritetinguose ir masiškai lankomuose puslapiuose (nebūtinai su nuoroda);

5.       Interneto puslapio adreso amžius, techniškai tvarkingas ir veikiantis puslapis.

Jei interneto tinklalapis atitinka šiuos reikalavimus, tik laiko klausimas, kada jis bus laikomas autoritetingu.

Lankytojų gausa

SEO specialistai dažnai akcentuoja raktinius žodžius, kuriems būtina optimizuoti įmonės tinklalapį.

Bet kas iš to, jei tų raktinių žodžių niekas neieško? Iš paieškos neateina daug lankytojų, todėl toks optimizavimas yra niekam nereikalingas. Google renka informaciją apie raktažodžius ir ateinančius lankytojus, jie aiškiai skiria, kada ateinama tiesiogiai, kada per kitą tinklalapį, kada per AdWords reklamą, o kada natūraliai ieškant per paiešką.

Jei iš paieškos lankytojų mažai, galbūt ne tie raktiniai žodžiai yra optimizuoti? Tokiam puslapiui ir autoriteto daug neduodama, nes jis gali klaidinti savo lankytojus, kurie negauna to, ko siekdami į jį užėjo.

Kiekvieno SEO specialisto rūpestis turėtų būti ne tik aukštos pozicijos, bet ir ateinantys lankytojai (nors šiuo rodikliu daugiausiai domisi interneto rinkodaros specialistai). 

Beje pasitikrinti savo SEO pozicijas pagal įvarius raktinius žodžius galite šiuo nemokamu įrankiu.

Vidinės nuorodos

Išorinių nuorodų reikšmė keičiasi labai sparčiai. Vienais metais SEO specialistai sako, kad nuorodų nebereikia, kitais – kad vėl reikia. Tokie svarstymai kartojasi jau daugelį metų, todėl reiktų geriau daugiau dėmesio skirti vidinėms nuorodoms. Jų reikšmė ir įtaka visada buvo ir yra akivaizdi – protingai sudėliotos nuorodos į vidinius puslapius padeda auginti puslapių autoritetą (angl. Page Authority) ir labai padeda lankytojams rasti tai, ko jie ieško. Jei nerado viename puslapyje ieškotos informacijos, gal ras kitame? Tokia logika remiantis turėtų būti dedamos vidinės nuorodos.

Kaip tai atrodo realybėje? Imkime kiekviename tinklalapyje esantį „Apie mus“ skyrelį, kuriame bendrais bruožais yra pristatoma įmonės istorija, veikla, vertybės, tikslai. Kodėl šiame tekste neįdėjus nuorodos į komandos narių pristatymus, kai kurių paslaugų aprašymus arba prekių kategorijas, jei tai el. parduotuvė ar katalogas? Tai kelių sekundžių darbas, kuris per keletą mėnesių gali padėti tinklalapiui sulaukti dar daugiau lankytojų.

Prekės ženklo populiarinimas

Jau dešimtmetį Lietuvoje daromas SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) iki šiol rėmėsi tiksliais raktiniais žodžiais. Kartais net perlenkiama lazda – tinklalapiai optimizuojami raktiniams žodžiams su klaidomis – be lietuviškų raidžių. Šis periodas užsibaigė visame pasaulyje, o dabar kai kurie SEO specialistai tiki, kad užsibaigs ir Lietuvoje.

„Nuorodos ant tikslaus raktinio žodžio reikšmė yra labai sumažėjusi. Dabar Google akivaizdžiai nori matyti prekės ženklus, susietus su tam tikromis verslo sritimis. Jiems tiesiog svarbu, kad visur būtų minima, kad UAB „Įmonė“ užsiima tam tikra veikla“, – sako MB „SEOreklama“ direktorius Donatas Viliamas, nuolatos susiduriantis su savo klientų atsineštais mitais ir stereotipais.

Logika paprasta – jei prekės ženklas žinomas, jis dažnai minimas socialiniuose tinkluose, naujienose, straipsniuose, reiškia jis yra pakankamai patikimas ir autoritetingas, kad jo puslapius Google paieškos robotai rodytų kuo aukščiau.

Reklamos formų diversifikacija padeda pasiekti didesnę auditoriją ir tuo pačiu gerina galimybes būti atrastiems paieškoje. Pagal naujausius Google reikalavimus dabar nėra būtina tekste dėti nuorodos ant raktinio žodžio. Jie gali tiesiog būti šalia prekės ženklo ir Google paieškų algoritmai susies šiuos du dalykus ir suteiks jiems tam tikrą vertę.

Geras turinys

Lietuvoje yra labai daug įmonių, kurios jau kuris laikas investuoja į gerą turinį ir dabar jau mato tos investicijos perspektyvas. Gamybos specialistai nuolatos išsamiai ir įdomiai pristato savo įrengimus ir produkciją, statybininkai – savo atstovaujamų gamintojų produkciją ir paslaugas. Elektroninės parduotuvės taip pat ruošia informacija apie tam tikrų savo prekių savybes ir naudojimo specifiką. Toks turinys visada yra naudingas lankytojui. Kartais jis net nėra jautrus laikui – ir po 2-3 metų išlieka aktualus su labai nedidelėmis korekcijomis.

Dėl SEO paslaugų specifikos atsirado daug nekokybiško turinio, tačiau jau pats lankytojas turi atskirti grūdus nuo pelų.

Turinys savaime dar negarantuoja didelio lankytojų srauto. Jis turi būti nuolatos populiarinamas socialiniuose tinkluose, galbūt net optimizuojamas tam tikriems raktiniams žodžiams, kurių ieško lankytojai.

Tai vis populiarėjanti interneto rinkodaros sritis – turinio rinkodara. Jos esmė – populiarinti prekės ženklą ir pristatyti teikiamas paslaugas/produkciją neįkyriai, naudingai ir priimtina vartotojui forma. Kiekvienas turinio pavyzdys yra savotiškas nukreipimo puslapis, kuriame vartotojas gali pirkti siūlomas prekes ar paslaugas.

Socialinių tinklų magija

Kai kurie rinkodaros specialistai laikosi nuomonės, kad socialiniai tinklai dabar yra puiki terpė reklamai. Reklamuotis galima, bet ar reklama bus veiksminga ir atves lankytojus į įmonės tinklalapį? Tam reikia gerai apgalvotos kampanijos ar net kelių, iš anksto suplanuotos socialinių tinklų strategijos.

Jei prieš keletą metų įmonės Facebook puslapio priežiūra užsiimdavo vienas iš įmonės darbuotojų (dažniausiai laisvu laiku), tai dabar ši sritis perduodama interneto rinkodaros specialistams ir agentūroms, turinčioms patirties ir žinių dirbant su socialiniais tinklais.

Jau ne kartą teko matyti didelius skandalus, kurie kildavo iš nemokšiškų įmonės atstovų pasisakymų socialiniuose tinkluose. Nuo to galima apsisaugoti, ir savo prekės ženklą populiarinti originaliai ir sklandžiai.

Lietuvoje daugiausiai naudojamasi Facebook socialiniu tinklu, tačiau nemažai dėmesio skiriama ir Instagram bei LinkedIN, rečiau Pinterest, Google Plus, Twitter, Snapchat ir kitiems socialiniams tinklams.

Jei verslas laikytųsi šių aukščiau išvardintų gero tinklalapio kriterijų, SEO agentūrų pagalba būtų labai minimali. Tiesa, daugiau darbo turėtų už interneto rinkodarą atsakingi darbuotojai ar samdomos įmonės.

Atgal