VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Kultūra

06 10. Rasino ašaros, Moljero juokas

Stanislas Renoult, Nestabili pusiausvyra

Dr. Elina Naujokaitienė

Muzikų darbas - kopijuoti rankraščius, klausytis paskaitų Prancūzijos kolegijoje meninės kūrybos katedrose. Pasijų smurtas, foteliai, pirmųjų pasirodymų žiūrovai, prožektoriai, vietos, kuriuose įsitaisoma kiekvieną vakarą. Matyti, vienam - didelis malonumas. Ramus pianinu atliekamas gabalas (morceau de piano tranquille it iš Henri Bataille meilės kūdikio). Maži kopūstėliai prabangius aktorius ir aktores mato kaip naminius gyvūnėlius, ir tai gana smagu. Jolie bete d‘appartement. Galų gale dailių moterų oda balsai melsva kaip ančių. Normalinės Paryžiaus muzikos mokyklos ugdytiniai - kaip nedidelės Indijos kiaulės, petits cochons d‘Inde. Vienuolynų ugdytiniai, tobulinantys gestus, turintys rankraščius, neprieinamos muzikos kirtimas. Nes yra skirtumas tarp kūrėjų ir meninių „atlikėjų“. Šventieji, kuriuos renkamės, ar tikrai yra tokie jau šventi? Klausantis muzikos gali mirti iš malonumo, mourir de plaisir. Siuvinėti ant ko nors neverta, nes pakėlus uždangalus, apsidarys, aišku, iš ko kyla juokas. Jei netikima geruoju dievu, tai dar tikima Nekaltąja Mergele. Pjesėse dar skamba muzika. Kvailiausias klausimas muzikui būtų: Foulard, toujours chipe. Šalikėlis visuomet vogtas, jeigu tik matome madmuazelę. Tokia auksinė muzikinio luomo taisyklė. Ar tu mane myli? Daug geriau, jei klausiama: „Kavos?“ Namuose išsilavinęs luomas priima su peniuarais, apyrankėmis ir mezginiais. Sexe et le sang, les genies de neant. Nebūties genijai, kraujas ir pelenai. Surhomme, les accusations. Be to, neveikia jokia ugdymo ar teatrališkumo socialinės justicijos terpė. Iš meilės vieną dieną plaukai žali, kitą - raudoni. O kiekviena moteris, meilei praėjus, lieka negražiais blondinės plaukais. Dekadanso ir simbolizmo pjesėje. Kapralo cigaretės, užuolaidos tamsoje. Jėzuitų dvasios lengvoji muzika, simfoninis rokas Prancūzijoje turi nemažai jaunų pripažintų atstovų. Stanislas Renault, Jankų feniksas, buriama ateitis iš Piaff vie en rose. 1973 metais Paryžiuje pasirodo „L‘equilibre instable“. Gitaros grotelės, piano solo ir balsas. Gražūs žodžiai ir muzika, kažką pasakę katinai, nepelnę gero vardo. Galų gale moteris visuomet tampa partitūra. Solfedžio ir muzikos teorija nuo mažumės. Įprasta liga, berniukas myli berniuką, maladie ordinaire, un garcon aime un garcon. 12 metų Stanislas Renoult jau dainavo scenoje kartu su Pavarotti. Muzikos bakalaureatas, paskui Masset jaunųjų dirigentų orkestras, naujųjų Metų Haidnas. Konservatorijoje ilgai klausomasi audio, video medžiagos. Tai geriausias simfoninio roko tramplynas. Aranžuojama Calogero Pomme C. Un homme injure chez nous būtų Leonidas Donskis, kuris tokį atlikimą aukštai kotiruotų. Apie mūzų gyvenimo maniežus kažkas visuomet sukasi. Un tour de magie. Magijos ratas, kuriame kaip smūgis keliauja mūsų gyvenimai. Padala, kai juostelėse keliauja ir mūzų tėveliai, ir mamytės. Ar meilė verta apsisukimų ir kelionės? Si l‘amour vaut le tour. Diable pactise, velnio paktai. Oriento svajos, meilė kaip pašėlusi atsigroja ant mūsų. P‘tit chanteur Tarpus ir delikatus Stanislas Balsas (Elodie Hesnes muzika). Pas mus kai kuriuos jau pražudė akademinė muzika, doc. Ramutis Karmalavičius ją rašo ant talonų. Liūdnos dekadentiškos baladės, jausmų kivirčai. Visa tai nestabilaus grožio diske. Kareivio ir karo įvaizdžiais rodoma, kaip sunku prie ko nors prieiti ir užmegzti santykius. Tarp dviejų moterų - tikra beprotystė. Tiktai trūksta dviejų turkų. Melanges des violons, smuikų orkestro mišinys. Ana myli ir kartu meluoja. Humoristinė dimensija, les bestioles, maži gyvūnėliai, kurie kariauja. Sprogstantis bumerangas, teorijos, gelbėjančios vistą. Absento gėrėjai kaip skenduoliai savanoriai. Klavesinai, trikampiai mušamieji, rankos, prikaltos prie kryžiaus. Vyno ar degtinės taurė Serge‘ui Gainsbourg‘ui. Su Ramučiu Karmalavičiumi apie prancūzų estradą skaitydavome žurnaluose Mažvydo bibliotekoje. 60 metų paaugliai, kurių amžius – 500 metų. Mirusi atmintis, skaidrios melodijos, Stanislas Vivaldi, žiema, verkianti kaip šviesa. Labai niūri muzika, Elektrinio Genijaus Laboratorija Paryžiuje. Calogero L‘embelle, Stanislas aranžuotė. Ne vien Stanislas, bet ir diable menthe partout. Teatro studijos, šalia finansavimo iš valstybės jauniesiems atlikėjams – žuvų teatras ir apsijos, duonos teatras, oro pjūklas, karti pasaka; A. Gaussin, Sferų harmonija. Savo muzikinę svają dangus jau sudaužė.

Atgal