VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Kultūra

11 24. Kokybės kultūros plėtros veiksmų planui numatoma skirti beveik 50 mln. eurų

Mokyklų pažangos projektų konkursai, aiškiais kriterijais paremti mokinių pasiekimų vertinimų įrankiai, informacinė sistema mokinių kūrinių, mokymosi pasiekimų ir jų įvertinimų kaupimui, elektroninė egzaminų vykdymo ir vertinimo aplinka bei galimybės mokytis švietimo lyderiams būtinų įgūdžių ir dalintis patirtimi - tai tik nedidelė dalis projektų, įgyvendinsiančių švietimo ir mokslo ministrės Audronės Pitrėnienės patvirtintą Kokybės kultūros plėtros veiksmų planą.
Iki 2022 m. šiam planui numatoma skirti 48,2 mln. eurų, beveik du trečdaliai lėšų - Europos Sąjungos (ES) struktūrinė parama.
"Šiek tiek daugiau kaip trečdalis visų lėšų bus skiriama konkurso būdu finansuojamiems mokyklų, jų grupių ir ištisų savivaldybių švietimo pažangos projektams, kurie gerins ne tik mokinių pasiekimus, bet ir santykius pačioje mokykloje", - sakė švietimo ir mokslo ministrė.
Ne mažiau kaip 20 proc. visų lėšų bus skiriama mokyklų mokymams, konsultavimui, stažuotėms, bendrai kūrybai. Kitos išlaidos - egzaminų organizavimui, mokyklų vertinimui, tarptautiniams ir nacionaliniams tyrimams, viešosioms konsultacijoms, informacinėms sistemoms.
Siekiama, kad per ateinančius penkerius metus bent 30 proc. visų brandos egzaminų ir pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų vyktų arba mokinių darbai būtų vertinami elektroninėje aplinkoje.
"Elektroninė vertinimo sistema leistų kurti ne tik individualias kompiuterizuotas vertintojų darbo vietas ir spręstų dabartines vertintojų darbo organizavimo problemas, bet ir leistų didinti vertinimo kokybę, skaidant vertinamą darbą pagal užduotis atskiriems vertintojams", - teigė ministrė.
Atlikta mokyklų išorinio vertinimo duomenų analizė rodo, kad mokinių pasiekimai labai priklauso ne tik nuo tiesioginio mokinio ir mokytojo bendravimo, bet ir nuo bendros mokyklos organizacinės kultūros.
"Vienas uždavinių - savarankiškos, veržlios ir ambicingos mokyklų bendruomenių kultūros skatinimas ir formavimas. Daug dėmesio bus skiriama ir potencialių mokyklų vadovų ir lyderių rengimui, jų atrankai ir praktikos vertinimui", - sakė A. Pitrėnienė.
Sukurtos naujos informacinės sistemos leis mokiniams nuolat kaupti savo kūrinių, mokymosi pasiekimų ir jų įvertinimų aplanką, praversiantį keliant mokymosi ir ugdymosi tikslus, siekiant išsilavinimo pripažinimo, stojant mokytis į aukštąsias mokyklas ar bandant įsidarbinti.
"Siekiant tobulėti, itin svarbus grįžtamasis ryšys, žinojimas, kaip sekasi, kas ir kodėl keičiasi, ką reikėtų sustiprinti. Todėl plane numatyta tokio grįžtamojo ryšio priemonių infrastruktūros plėtra", - kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė.
Taip pat ketinama galutinai patvirtinti Geros mokyklos sampratą. Remiantis kriterijais ir mokyklų atlikto įsivertinimo rezultatais, kasmet numatoma grupei mokyklų suteikti Geros mokyklos vardą.
"Jis galiotų tik metus, tačiau mokyklos istorijoje išliktų kaip buvęs laimėjimas. Šiemet tokį vardą jau gavo aštuonios Lietuvos mokyklos", - pažymėjo ministrė. 
Kokybės kultūros plėtros veiksmų planas skirtas Valstybinės švietimo 2013-2022 m. strategijos antrajam tikslui įgyvendinti, kuris numato "įdiegti duomenų analize ir įsivertinimu grįstą švietimo kokybės kultūrą, užtikrinančią savivaldos, socialinės partnerystės ir vadovų lyderystės darną".
Veiksmų plane keliami du uždaviniai: sustiprinti mokyklų bendruomenių savarankiškumą ir atskaitomybę bei stiprinti mokinių pasiekimų, mokyklų ir visos švietimo sistemos vertinimą ir stebėseną, suteikiant mokiniams ir mokykloms šiuolaikinių pažangos matavimo ir grįžtamojo ryšio priemonių.

Atgal