VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

EKONOMIKA

06 28. Žurnalistai išbandė naują traukinio maršrutą KAUNAS – BALSTOGĖ, kuris atveria įdomių kelionių galimybes

Vytautas Žeimantas

Birželio 18-oji įeis į Lietuvos transporto, ypač geležinkelių istoriją. Tądien iš Kauno geležinkelio stoties į Balstogę išvyko pirmieji keleiviai, panorę pasinaudoti naujuoju traukinio maršrutu  KAUNAS - BALSTOGĖ. Kartu su jais  kelionėn į Lenkiją išvyko ir didelė grupė Lietuvos žurnalistų, kuriuos pakvietė AB "Lietuvos geležinkeliai".  

Istorinė šios kelionės vertė didelė. Tokios kelionės galimybė atsirado tik nutiesus iki Kauno europinę geležinkelio vėžę.    

Štai toks traukinys kursuos iš Kauno į Balstogę

Sovietmetyje į Vakarus geležinkeliu buvo sudėtinga keliauti. Sovietų sąjungoje dar iš carinės Rusijos laikų buvo paveldėti geležinkeliai, kurių vėžė buvo platesnė negu Vakarų Europoje. Todėl privažiavus Lenkiją tekdavo, pakėlus vagonus, keisti jų ašis, kad būtų galima keliauti toliau. Tai buvo gerokai varginanti ir ilgoka procedūra.

O Lietuvos ir Lenkijos pasienyje ir tokių priemonių nebuvo. Maža to, sovietmetyje buvo nutrauktas traukinių eismas, vykęs per Šeštokus ir Lenkijos sieną į Trakiškes ir toliau. Geležinkelis pasienyje buvo išardytas. Tik Lietuvai tapus laisva, atsirado galimybė vėl sujunti abi šalis veikiančiu geležinkeliu. Iš pradžių europinė vėžė buvo nuteista iki Šeštokų. Prasidėjo krovininių traukinių eismas.  Ši linija ypač pasitarnavo, kai Kremlius buvo nutaręs paskelbti Lietuvai ekonominę blokadą.

Dabar europinė vėžė jau nuteista iki Kauno. Atsirado galimybė pradėti ir keleivinių traukinių eismą. Po ilgai trukusių derybų ir techninių derinimų, AB „Lietuvos geležinkeliai" ir Lenkijos įmonė „Przewozy Regionalne" atliko pirmąjį bandomąjį važiavimą maršrutu Kaunas-Balstogė.

„Šis reikšmingas susitarimas suteiks galimybę traukiniu greitai ir patogiai pasiekti Europą. Panorusiems kelionę tęsti į Varšuvą, Šcetiną, Gdynią arba Elką, tereikės persėsti į kitą traukinį. Deramės dėl susisiekimo maršrutu Kaunas-Varšuva-Krokuva. Tai bus itin patogus susisiekimas - iš Varšuvos keleiviai galės priderintais traukiniais tęsti keliones į Berlyną, Vieną, Prahą ir kitus miestus", - po sėkmingų derybų su lenkais sakė AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Šį kartą pirmąjį traukinį išlydėjo šventiškai, surengę nedidelį mitingą. Kalbėję geležinkeliečiai, Kauno merijos atstovai pabrėžė šio maršruto tarptautinę, ekonominę ir kultūrinę reikšmę. Po to visi buvome pakvieti į traukinį.

"Maršrutu Kaunas-Balstogė kursuos lenkiški modernūs traukiniai," - teigė reklaminės skrajutės.  Jose radau ir kitos įdomios informacijos. Traukiniai kursuos savaitgaliais. Kursuos lenkiški 2-jų vagonų traukiniai SA133, turintys 127 sėdimas vietas. Iš Kauno ir Balstogės geležinkelio stočių traukiniai pajudės ryte bei vidurdienį, atitinkamai atgal į galines stotis atvyks vidurdienį ir vakare. Kelionė iš vienos iki kitos traukinio stoties truks apie 4 val. 40 min.

Bilieto kaina - 11 eurų į vieną pusę. Tai gerokai pigiau negu važiuoti į Balstogę autobusu.

Keleivių patogumui traukinyje bus pritaikytos vietos, skirtos dviračių vežimui (galima pasiimti vieną dviratį). Taip pat numatyta galimybė vežti ir gyvūnus. Didesnį nei nustatytą rankinio bagažo svorį turintys keleiviai galės taip pat būti ramūs - už jį, o taip pat pasiimtą gyvūną ar dviratį, nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo, keleiviai mokės nustatytą 2 eurų mokestį. Tai galios pasirinkusiems tarptautinę kelionę. Keliaujantiems tik Lietuvos teritorijoje galios įprastos AB „Lietuvos geležinkeliai" taisyklės.

Vieną vaiką iki 6 metų amžiaus keleivis galės vežti nemokamai, o kitiems bus taikoma 50 procentų suaugusiojo keleivio bilieto kainos nuolaida. Vaikams nuo 6 iki 12 metų amžiaus bus taikoma 50 procentų suaugusiojo keleivio bilieto kainos nuolaida.

Kelionės bilietai bus parduodami bilietų kasose, interneto svetainėse ir traukiniuose, bet ne anksčiau, kaip likus 30 parų iki traukinio išvykimo dienos. Atsinaujinusi  interneto svetainė www.traukiniobilietas.lt yra pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, tad bilietą internetu pirkti patogu, paprasta ir greita.

Nepanaudojus kelionės bilieto ir jį pateikus iki traukinio išvykimo, keleiviui bus sugrąžinama 90 procentų bilietų kainos. Bilieto nepanaudojimo atvejais dėl vežėjo kaltės, keleiviui bus grąžinama visa bilieto kaina.

Palydėtuvėse dalyvavęs Dalijus Žebrauskas, AB „Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas, pasakė kad per pirmąjį šio reiso savaitgalį iš Lietuvos į Lenkiją nupirkta apie 250 bilietų.

Keleivius aptarnaus tiek Lenkijos, tiek ir Lietuvos personalas. Tuo netrukome įsitikinti. Iki Trakiškių, esančių už Lenkijos sienos, mus vežė ir aptarnavo Lietuvos geležinkelininkai. Nuo Trakiškių - jau Lenkijos geležinkelininkai.

Lietuvoje traukinys sustojo tik du kartus - Kazlų Rūdoje ir Marijampolėje. Kai kirtome sieną, net nepajutome. Vadinasi jokių trukdžių ant sienos nebus.

Lenkijoje, kaip sakiau pirmas sustojimas Trakiškėse (Trakiszki). Ši gyvenvietė įdomi tuo, kad šalia yra garsusis Punskas, kiti lietuvių kaimai. Vėliau traukinys sustojo Suvalkuose, (Suwalki), Augustave (Augustaw), Denbrova Bialostocka (Dąbrowa Bialostocka),  Sokolka, Čarna Bialostocka (Czarna Bialostocka). Kelionė baigiasi Balstogėje (Bialystok). Visa informacija keleiviams buvo teikiama lietuvių ir lenkų kalbomis.

Balstogėje AB "Lietuvos geležinkeliai" žurnalistams surengė apžvalginę ekskursija autobusu. Miestas įdomus, išsaugojęs daug architektūrinių paminklų, turintis seną istoriją. Beje, jį įkūrė Lietuvos didysis kunigaikštis Gediminas.

Reziumuojant galima pasakyti, kad Lietuvos geležinkeliečiai žengė didelį žingsnį plėtojant tarptautinius ryšius. Europinę vėžę reikia ir toliau tiesti, kad ir Vilnius, kiti Lietuvos miestai turėtų patogų susisiekimą su Vakarų Europa.

Atgal